معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

ایران قدرت اول منطقه در توسعه علوم پزشکی/داروسازی ثامن تحریم ها را دور زد

ستاری گفت: ایران در توسعه پزشکی قدرت اول منطقه به حساب می آید و همیشه محدودیت است که برای ما ابتکار به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امروز اولین پردیس فناوری دارویی و تجهیزات پزشکی ثامن  با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛ شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو و حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی کلنگ زنی شد.
 
ایران قدرت اول منطقه در توسعه علوم پزشکی/داروسازی ثامن تحریم ها را برای نجات جان بیماران دیالیزی دور زد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهور  در این مراسم  ضمن قدردانی از تولیدات و خدمات دارویی داروسازی ثامن به کشور گفت: حرکت های ارزشمندی از جمله دانش فنی و تولید فیلم های چند لایه فرآورده های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی تولید داخل صورت گرفته است و معاونت علمی با قدرت از چنین حرکات و ارزش‌هایی حمایت خواهد کرد.

او ادامه داد: شرکت داروسازی ثامن با دستیابی به این تکنولوژی بازار بزرگی را در سطح کشور به خود اختصاص داده و راه های بزرگی را نیز برای خود در منطقه باز خواهد کرد.

ایران قدرت اول منطقه در توسعه علوم پزشکی/داروسازی ثامن تحریم ها را برای نجات جان بیماران دیالیزی دور زد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این بازار بوجود آمده برای شرکت های دانش بنیان علاوه بر کمک به پیشرفت کشور، سطح علمی کشور را در سطح منطقه و جهان بالا می برد، همچنین این تکنولوژی دروازه جدیدی را به سرم سازی کشور در آینده گشوده است.

ستاری افزود: شرکت ها به چند شکل نام دانش بنیان می گیرند یکی این که شما واحد آر اند دی داشته باشند یعنی افرادی را استخدام کنند و به آنها پول بدهند تا فکر کنند اما با افرادی که به صورت حقوق بگیر و اداری به موضوع نو آوری می پردازند نمی توان نو آور شد.

او تصریح کرد: شرکتی می تواند نو آور باشد که تمام وقت خود را به فکر کردن و خروج از بن بست های پیش رو بگذراند و به حل مسائل بپردازد به علاوه مسئول کارت بزن و حقوق ماهیانه بگیر که قدرت ریسک نداشته باشد خروجی نوآورانه نخواهد داشت.

ایران قدرت اول منطقه در توسعه علوم پزشکی/داروسازی ثامن تحریم ها را برای نجات جان بیماران دیالیزی دور زد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور گفت: نوآوری از مجموعه ای حاصل می شود که ۲۴ ساعته بر موضوع مورد نظر خود متمرکز شود؛ در حال حاضر ۵ هزار شرکت دانش بنیان حوزه‌های مختلف و هزاران استارتاپ داریم و همچنین هزاران جوان تحصیل کرده که تیم های چند نفره درست کردند و روی طرح های بزرگی کار می کنند.

ستاری افزود: ما در توسعه پزشکی قدرت اول منطقه هستیم و در این حوزه بی نظیر عمل کرده ایم و توانسته ایم داروهای مهمی را تولید کنیم و موضوع مهم این است که همیشه محدودیت است که برای ما ابتکار به وجود آورده باعث نو آوری شده و بازار عظیمی را برای ما به وجود آورده است.

او تصریح کرد: شاهد هستیم که این شرکت‌های دانش بنیان به صحنه رقابت وارد شدند و جای شرکت بزرگ آمریکایی را به خود اختصاص دادند پس ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نوآورانه مشکلات بزرگی از کشور را حل کنیم، ظرفیت های کشور ما در دنیا بی نظیر هستن مثل شاخه های نیروی انسانی انسانی که ما در این رابطه در رتبه دوم یا سوم دنیا قرار داریم، کدام یک از کشورهای دنیا چنین ظرفیتی از متخصصان را در خود دارند.

 
مجید طبسی مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در این  مراسم با بیان پیشرفت های چشمگیر و عظیم شرکت های دانش بنیان علی الخصوص داروسازی ثامن گفت: ما با تکیه بر توان و ظرفیت جوانان متخصص و نخبه توانستیم موانع بزرگی را از میان برداریم و و از دولت و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری هم توقع داریم که چالش ها و موانع موجود بر سر راه شرکت های دانش بنیان و شرکت داروسازی ثامن رو برطرف کنند.

او ادامه داد: مهم تریم چالش های پیش روی شرکت داروسازی ثامن مواردی از جمله قیمت جدید محصولات دیالیز صفاقی، موارد مربوط به سرمایه گذاری شرکت های بیمه، مشکلات مالیاتی، نگرانی از حمایت نشدن تولید داخل در صورت رفع تحریم‌ها است که تقاضا داریم دولت در مرتفع کردن آنها به ما کمک کند.

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن گفت: اگر به تولید داخلی محصول دیالیز صفاقی نمی پرداختیم بیماران دیالیز صفاقی در شرایط خطرناکی قرار می گرفتند و ممکن بود حتی جان خود را به خاطر مشکلات واردات و تحریم ها از دست بدهند.

انتهای پیام//م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.