برگزاری جشنواره کوچ عشایر درگچساران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد: جشنواره کوچ عشایر اردیبهشت سال آینده در گچساران برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره کوچ عشایر با مشارکت ۱۲ استان به میزبانی گچساران برگزار می‌شود که این جشنواره به ثبت ملی می‌رسد.

مجید صفایی افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سه دستگاه مهم با یک دیگر ادغام شده و موجب گستردگی کار در این دستگاه شده است.

اوبا اشاره به اینکه شهرستان گچساران در زمینه مهمان‌نوازی رتبه اول را در استان دارد، گفت: شهرستان گچساران دارای ۲۰۰اثر تاریخی است که تا کنون ۱۳۸ اثر تاریخی و معنوی این شهرستان در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه پنج دفتر خدمات سفر در شهرستان گچساران دایر است، گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های این شهرستان که موجب شده مسافران زیادی در این محور تردداشته باشند، نزدیکی به بنادر جنوبی است.

صفایی اضافه کرد: در گچساران مجتمع‌های خدمات تفریحی و گردشگری وجود دارد که تعدادی از آن‌ها در اختیار میراث فرهنگی است.

او با اشاره به اینکه در برخی از روستا‌های گچساران بوم گردی وجود دارد، افزود: دو روستای سربیشه و بید زرد در این شهرستان به عنوان پایلوت صنایع دستی در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.