طراحی نقشه دقیق گردشگری یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از طراحی نقشه دقیق زیرساخت‌های گردشگری یزد و بافت تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد،طراحی نقشه دقیق گردشگری یزد گفت: روابط عمومی این اداره کل نقشه دقیق جانمایی تاسیسات گردشگری یزد طراحی و آماده کرده  و آن را در اختیار تاسیسات گردشگری قرار می‌دهد.

او افزود: در این نقشه اماکن تاریخی، گردشگری، موزه، هتل ها، بومگردی ها، اقامتگاه‌های سنتی و خدمات عمومی مثل پارکینگ ها، سرویس‌های بهداشتی، داروخانه ها، مراکز تجاری و تفریحی، دفاتر خدمات مسافرتی و غیره جانمایی شده است.

فاطمی با بیان اینکه این نقشه‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است، اظهار داشت: علاوه بر نقشه کامل شهر یزد یک نقشه مختص بافت تاریخی یزد با مسیر ویژه پیاده روی نیز طراحی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، ادامه داد: نقشه‌ی دقیق شهرستان‌ها نیز در حال طراحی و آماده سازی است و تا نوروز ۹۹ آماده می‌شود.

شهر جهانی یزد دو هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار