آمادگی ۹ گردان بسیج برای مقابله با سیلاب احتمالی در لرستان؛ در صورت نیاز موکب برپا می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به آمادگی ۹ گردان بسیج برای مقابله با سیلاب احتمالی در لرستان گفت: در صورت نیاز برای خدمت رسانی به مردم موکب برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ ماشالله بازگیر، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: با توجه به هشدار وقوع سیل در استان لرستان، ۹ گردان بسیج برای امداد رسانی و پشتیبانی به مردم آماده شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از خسارت ناشی از سیلاب احتمالی، چهار حوزه مقاومت پشتیبانی از حریم رودخانه خرم‌رود شهر خرم‌آباد را به عهده گرفته‌اند به طوری که دو حوزه سمت چپ و دو حوزه سمت راست این رودخانه را پشتیبانی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد به تقسیم کار گردان‌های بیت المقدس لرستان برای مقابله با سیلاب احتمالی اشاره و عنوان کرد: پشتیبانی از سمت راست رودخانه خرم رود به عهده حوزه روح الله است که امروز علاوه بر اطلاع رسانی به حدود ۴۰۰ گونی پر از ماسه روی پل حاج عمران گذاشت. چهار مایلر ماسه نیز ریخته اند تا بالافاصله در صورت نیاز به کمک شهرداری بیایند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مهندسی سپاه لرستان از صبح امروز اماده به کار شدهاند، بیان کرد: به دستور سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان پشتیبان شهرستان پلدختر شده است تا در صورت نیاز به کمک مردم بشتابند.

بازگیر با بیان اینکه تیپ ۲۳ توحید پشتیبان شهرستان دوره چگنی شده است گفت: تیپ ۲۴ بعث پشتیبان سیلاخور و دورود شده است. پشتیبانی از شهرستان خرم آباد به عهده قرارگاه خاتم الانبیاء و مهندسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان است و تجهیزات مهندسی سپاه اعم از لودر، بولدزر، گریدر و کمپرسی پای کار آمده است.

وی تصریح کرد: دو گردان سمت کهریز تا پل پیوستی را پشتیبانی می‌کنند یکی از حوزه‌ها نیز پل ماسور، بدر آباد و محدوده فرودگاه خرم‌آباد را پوشش می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ۸ گردان بیت المقدس آماده به کار و در مناطق مذکور مستقر شده اند اظهارداشت: تجهیزات مورد نیاز این گردان‌ها فراهم شده است، گردان امام علی (ع) نیز آماده پشتیبانی است تا هر جایی که لازم باشد حضور پیدا کند.

وی افزود: گردان‌ها از امروز هم به مردم اطلاع رسانی کرده اند و هم اینکه در محلات برای جا به جایی وسایل به مردم کمک کردند. تجهیزات و دستگاه‌ها در سه نقطه شهر خرم‌آباد (پل انقلاب، پل حاجی، قرارگاه آماد) مستقر شده ست تا درصورت نیاز بالافاصله به کمک گرفته شوند.

بازگیر عنوان کرد: برای جلوگیری از ورود آب به معابر و محلات حدود ۸۰۰ گونی ماسه آماده شده که امروز ۴۰۰ گونی روی پل حاج عمران خرم آباد گذاشته شد و بنا به دستور فرمانده سپاه لرستان، هیئت رزمندگان آمادگی پیدا کرده است تا در صورت نیاز برای کمک به مردم موکب برپا کند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: سیل ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.