اهدا کنندگان خون غربالگری می‌شوند

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی اهداکنندگان خون مورد غربالگری ویروس کرونا قرار می‌گیرند. ‌

اهدا کنندگان خون غربالگری می‌شوندافشین محمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،گفت: با توجه به اینکه موارد محدود مشکوک به کرونا در همدان مشاهده  شده است، افزود: اقدامات لازم نسبت به رعایت اصولی ایمنی و بهداشتی کارکنان و اهداکنندگان برای پیشگیری از کرونا انجام شده است.

او ادامه داد: از اهداکنندگان در باره اینکه در خانواده یا افراد نزدیک به آن‌ها کسی به تازگی ابتلا به علائم سرماخوردگی شده است یا خیر، سوالاتی پرسیده می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به رعایت نکات بهداشتی مردم همدان در اماکن عمومی و سطح شهر اظهار داشت: آمار مراجعین اهدای خون در همدان طی روز‌های گذشته کمتر شده است.

محمدی با بیان اینکه کمبودی در زمینه ذخایر خونی استان احساس نمی‌شود، افزود: همدان معین استان تهران است و در مواقع نیاز به ما اعلام نیاز می‌کنند. از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵ هزار واحد خون از همدان به تهران ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بارش‌های شدیدی که پیش رو داریم احتمال کاهش مراجعه اهداکنندگان خون در روز‌های آینده دور از انتظار نیست، بیان کرد: بنابراین تدابیر لازم را اتخاذ کردیم تا در میزان ذخایر دچار مشکل نشویم.

او اضافه کرد:در زمینه پیشگیری از کرونا بسیار سخت گیرانه عمل می‌کنیم وبه فکر سلامت کارکنان خود و مردم هستیم همچنین کارکنانی که با اهداکنندگان سر و کار دارند از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند بنابراین جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.