تجاوز آشکار آمریکایی‌ها علیه حاکمیت عراق / کار نوچه‌های ترامپ به آدم ربایی در تاریکی شب رسید!

نخستین بار نیست که نیرو‌های آمریکایی طی یک عملیات هلی‎برن اقدام به بازداشت عراقی‎ها می‎کنند بلکه تاکنون ۲۰ عملیات علیه نیرو‌های مقاوم در الانبار انجام شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های آمریکایی، امروز- دوشنبه- طی یک عملیات هلی‎برن در منطقه "البغدادی" واقع در ۹۰ کیلومتری غرب الرمادی، "معدی العبیدی" شیخ قبیله العبید را از منزلش در این منطقه بازداشت کردند. علت بازداشت وی تاکنون مشخص نشده است.

این مساله که نیرو‌های نظامی آمریکایی در تاریکی شب یک عملیات هلی‎برن انجام دهند و یکی از شیوخ برجسته عراقی را از منزلش بربایند و او را به زور به پایگاه آمریکایی "عین الاسد" منتقل کنند، دلیلش هر چه باشد، نقض آشکار حاکمیت عراق و تجاوزی آشکار علیه عراقی‎ها محسوب می‎شود.

اخبار موثق از داخل عراق حاکی است که دولت محلی در استان الانبار و فرماندهان عملیات هیچ اطلاعی درباره مکان بازداشت شیخ العبیدی، که از برجسته‎ترین شیوخ عراق در جنگ علیه تروریسم داعشی و القاعده است، ندارند.

نحوه تعامل آمریکا با شهروندان عراقی اشغالگرانه است وگرنه نیازی نبود که برای بازداشت شخصی معروف همچون شیخ العبیدی، که مسئولیت مهمی در حشد العشایری در الانبار دارد، به زور متوسل شوند بلکه کافی بود به شیوه معمول با او تماس گرفته و درباره بازداشتش به او اطلاع‎رسانی می‎شد؛ چرا که وی نه فرار کرده و نه پنهان شده بود. پس چرا باید این شیخ معروف به این شیوه بازداشت شود.

طبق اظهارات اهالی این منطقه، نخستین بار نیست که نیرو‌های آمریکایی طی یک عملیات هلی‎برن اقدام به بازداشت عراقی‎ها می‎کنند بلکه تاکنون ۲۰ عملیات تقریبا مشابه عملیات بازداشت شیخ العبیدی علیه نیرو‌های مقاوم در الانبار انجام شده است.
بازداشت شیخ العبیدی توسط آمریکایی‎ها بار دیگر دروغ و ادعا‌های آمریکایی‎ها و مزدوران بعثی آن‌ها و داعشی‎ها مبنی بر حمایت

"ایران از شبه‎نظامیان شیعه" را برملا می‎سازد. بر همگان واضح است که شیخ العبیدی یکی از فرماندهان الحشد العشایری است که نیروهایش علیه داعش می‎جنگیدند و شهدای بسیاری در این راه تقدیم کرده‎اند.

رمزگشایی از تجاوز آشکار آمریکایی ها علیه حاکمیت عراق / آدم ربایی در تاریکی شب!

تاریخ را مرور می‎کنیم و به اظهارات "ثامر التمیمی" در گفت‎وگوش با شبکه ماهواره‎ای "الحوار" در سال ۲۰۱۷ اشاره می‎کنیم که گفت: رهبران سنی در عراق از حکومت‎های عربی ناامید شده‎اند و به این نتیجه رسیده‎اند که تکیه به این کشور‌ها هیچ نفعی برای سنی‎های عراق ندارد به ویژه اینکه این کشور‌ها از سنی‎ها در عراق به عنوان ابزاری در درگیری با ایران بر سر نفوذ در منطقه استفاده می‎کنند و الحشد العشایری در تماس با برخی از کشور‌های عربی حوزه خلیج (فارس) است و حمایت و پشتیبانی آن‌ها را در مواجهه با داعش خواستار هستند، ولی تاکنون به این درخواست آن‌ها کوچکترین توجهی نکرده‎اند.

عملیات بازداشت تحریک‎آمیز شیخ العبیدی، و همچنین جنایت فجیع نیرو‌های آمریکایی در ترور شهیدان "حاج قاسم سلیمانی" و "ابو مهدی المهندس" در مرکز بغداد، بار دیگر درستی و بر حق بودن موضع دولت عراق و نیز تصمیم پارلمان عراق بر ضرورت عقب‎نشینی این نیرو‌ها از عراق و تخلیه تمامی پایگاه‎های آمریکایی در عراق، را مورد تأکید قرار می‎دهد.

منبع:العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.