برگزاری جشن های نوروزگاه در چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن های نوروزگاه در شهرستان های گچساران،باشت، بویراحمد و کهگیلویه به عنوان گردشگرپذیرترین مناطق استان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آئین ها با نشاط در مناطق گردشگری مانند شلالدون، سرابننیز، بافت تاریخی دهدشت و پارک مهرورزی یاسوج برنامه ریزی شده است.

او افزود :در صورت تامین اعتبار جشن های نوروزگاه در چهار شهرستان دیگر کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

صفایی بیان کرد: جشن های نورزگاه با هدف آشنایی گردشگران با آئین ها،رسوم، موسیقی، پوشش لباس زنان و مردان در روزهای تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تعامل دستگاه های اجرایی برای پذیرایی بهتر از ایرانگردان و جهانگردان افزود: از دستگاه های اجرایی که بهترین خدمات را به مسافران نوروزی در استان عرضه کنند پس از تعطیلات نوروزی تجلیل می شود.

صفایی با یادآوری اینکه ۲ رویداد بزرگ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد شامل جشنواره برفی و جشنواره کوچ عشایر برای برگزاری سالیانه در تقویم ملی به ثبت رسیده است افزود: در صورت آمادگی مسئولان،جشنواره کوچ عشایر اردبهشت سال ۱۳۹۹ در گچساران برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت:جشنواره کوچ عشایر هر ساله با شرکت ۱۲ استان کشور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

فرماندار گچساران نیز در این نشست با یادآوری شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان گفت: رعایت اصول ایمنی و بهداشت اولویت نخست مسئولان در سفرهای نوروزی امسال باشد.

علی خوان پایه اظهار داشت: امسال نظارت بر رستوران ها،شیرینی پزی ها و سایر کارگاه های تولیدمواد غذایی و خوراکی به صورت جدی تری انجام شود.

او از کمیته های دهگانه ستاد سفرهای نوروزی گچساران خواست برای میوه شب عید،نظارت بر عرضه کالا و خدمات در تعطیلات نوروزی نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

زئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گچساران نیز در این نشست بیان کرد: این شهرستان با داشتن ۲۰۰ اثر تاریخی، مناطق گردشگری طبیعی شاخص چون دشت های دیل و گناوه، سواحل سد کوثر، بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) پذیرای بیشترین گردشگران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد است.

الماس قبادی اظهار داشت: وجود زیرساخت هایی مانند فرودگاه، جاده های چهارخطه در کنار هوای بهاری،طبیعت بکر،نزدیکی به بنادر جنوبی و قرار داشتن در مسیر کاروان های راهیان نور از ظرفیت هایی گردشگری شهرستان گچساران در نوروز است.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.