خراسان شمالی کمترین خاموشی برق در کشور

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از کمترین میزان خاموشی برق خراسان شمالی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مسلم زمانی معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: میزان خاموشی برق در استان تنها سه دهم در هزار است و حال آنکه شاخص میانگین خاموشی در کشور یک در هزار است.

زمانی افزود: با توجه به افزایش میزان مصرف گاز خانگی در استان، خط گاز نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان قطع شد که این اقدام به منفی شدن تراز تولید و مصرف برق منجر شد.

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: هم اکنون به علت قطع گاز، تنها یک بلوک از سه بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، فعال است.

او میزان تولید برق نیروگاهی استان را هزار و ۴۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: البته اکنون تراز تولید و مصرف برق در کل کشور با هم مطابقت ندارد و میزان مصرف، از تولید جلو زده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی میزان برق مصرفی استان در اوج مصرف تابستانی را ۳۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: هم اکنون با توجه به محدودیت سوخت نیروگاه شیروان، حدود ۲۵۰ مگاوات برق در استان تولید می‌شود.

شرکت برق خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.