رئیس رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

کشف پیش از ۵ میلیون ماسک احتکار شده در انبارهای پایتخت

سردار رحیمی از کشف بیش از ۵ میلیون ماسک به ارزش ۱۰میلیارد تومان در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در مراسم کشفیات مواد محترقه و ارز قاچاق که صبح امروز(۶ اسفند )در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: در روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام مسئولین برای کنترل آن در تلاش هستند اما برخ از سود جویان اقدام به جمع آوری ، دپو، احتکار ماسک ها و مواد ضد عفونی کرده اند .
رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس (امنیت اقصادی ، عمومی و پیشگیری )نیز بنا به ماموریت خود وارد این عرصه شده اند.
 
او بیان کرد: تعدادی از افراد اقدام به احتکار و افزایش  قیمت‌ها کرده که در این رابطه  سه کارگاه کشف شده است.
 
سردار رحیمی ادامه داد: این سه کارگاه به صورت غیر بهداشتی و غیر قانونی اقدام به تهیه ماسک می‌کردند که هر سه  آن‌ها پلمپ شدند.
 
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در کنار آن، انبار‌های مختلف دیگری را نیز کشف کردیم، گفت: بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار ماسک  تاکنون از انبارهای شهر کشف شده است.

او بیان کرد: ارزش کالای کشف شده  بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است، که  به زودی تحویل وزارت بهداشت و تعزیرات خواهد شد.

سردار رحیمی گفت: امروز نیز دو  انبار احتکار ماسک دیگر کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد:پدافند ویژه ویروس کرونا در پلیس فعال شده و دستور العملآن نیز ابلاغ شده است .

او گفت: تمام مراکز عمده‌ مانند ستاد ترخیص و گذرنامه توسط بهداری کل نیروی انتظامی ضد عفونی می‌شود.

سردار رحیمی افزود: در تمام کلانتری‌ها و مراکز انتظامی نیز مسائل بهداشتی رعایت می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت درباره چهارشنبه سوری گفت: پلیس از مدت‌ها قبل کار برخورد با افرادی که مواد محترقه غیر مجاز را وارد و توزیع می‌کردند آغاز کرده است.

او  با اشاره به انهدام قاچاقچیان مواد محترقه گفت: تا این لحظه بالغ بر 6  تن از انواع مختلف مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق را کشف شده است.

سردار رحیمی گفت: به قاچاقچیان و توزیع‌کنندگانی که با جان مردم بازی می‌کنند و همچنین واحد‌های صنفی که این وسایل  را به فروش می رسانند تذکر می‌دهم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: واحد‌های صنفی نیز مجاز به فروش مواد محترقه نیستند.

او بیان کرد: همچنین براساس ابلاغ پلیس اماکن به اتحادیه ها ، استفاده از قلیان می تواند خطر ابتلا  ویروس کرونا را افزایش دهد و بر همین اساس فعالیت قهوه خانه ها تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

رئیس پلیس پایتخت درباره ساعت کاری واحد‌های صنفی برای شب عید نیز بیان کرد: اصناف با توجه به خرید‌های شب عید تا ساعت یک بامداد مجاز هستند خدمات ارائه دهند.

سردار رحیمی با اشاره به طرح برخورد با دلالان ارزی که عامل اصلی بالا بردن قیمت ارز هستند ،گفت: دقایقی بعد از اعلام تحریم‌های FATF بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان بر قیمت ارز تأثیر گذاشت و دلالان قیمت ارز را در فضای مجازی افزایش دادند .

او ادامه داد: ۱۲۰ کانال که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی  در زمینه ارز فعالیت می‌کردند شناسایی و ادمین آن‌ها نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۳۷ نفر از متهمانی که در فضای مجازی موجب افزایش نرخ ارز فعال بودند دستگیر شدند که از آن‌ها بالغ بر ۲ میلیارد تومان ارز کشف شد.

او درباره بزرگراه تهران شمال گفت: پلیس راه تهران بزرگ دو پایگاه در آزادراه تهران-شمال دارد که هنوز پاسگاه‌ها به طور رسمی افتتاح نشده اند.

سردار رحیمی بیان کرد: به طور ویژه دو پایگاه را فعال کرده و مادر این دو پایگاه ۸ گشت داریم.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: با توجه به راه اندازی پلیس راه مسیر‌های ورودی تهران ایمن می شوند  و برخورد های پلیس نیز جدی‌تر خواهد شد، در همین مسیر ده‌ها دوربین نیز فعال شده است.

او بیان کرد: یک باند زمین خوار که زمین‌های شمال تهران مانند دارآباد را با سند سازی به فروش می رسانند شناسایی و از این افراد بیش از ۶ هزار و ۴۲۱ سند جعلی زمین خواری کشف شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: این باند حدود ۷ هکتار از زمین‌های با ارزش شمال تهران را سند سازی کرده‌ بودند.

سردار رحیمی افزود: ۳ نفر از افرادی که در فضای مجازی در رابطه با کرونا ویروس اخبار دروغین منتشر کرده بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
فورا ماسكا رو مصادره كنين و پخش كنين مترو و اتوبوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اینا فکر کنم ازهمون موقعی که گفتن تو چین یه بیماری واگیردار اومده شروع کردن به خرید واحتکار ماسک .واقعا بویی از انسانیت نبردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اینا فکر کنم ازهمون موقعی که گفتن تو چین یه بیماری واگیردار اومده شروع کردن به خرید واحتکار ماسک
آخرین اخبار