کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ۹۵ نفر افزایش یافت

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: آمار مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر روز گذشته  ۳۴ نفر مبتلای جدید به کووید ۱۹ شناسایی شده است.  از این تعداد ۱۶ نفر در قم ، ۹ نفر در  تهران، یک نفر در فارس، ۲ نفر در مازندران، ۲ نفر در گیلان، یک نفر در خراسان رضوی( نیشابور)، ۲ نفر در البرز و یک نفر در قشم مشاهده شده است.

او افزود: اغلب مبتلایان، مسافران قمی بوده اند بنابراین محدودیت در مراودات و سفرهای بین شهری در استان های جنوبی و شمالی اهمیت پیدا کرده است و به نظر می رسد باید به آن توجه کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: بر این اساس تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۹۵ نفر و تعداد کشته‌شدگان به ۱۵ نفر رسیده است.

جهانپور گفت: یکی از مشکلات عارض شده و علت مخالفت وزارت بهداشت با تعطیلی مدارس این است که به جای کاهش رفت و آمد خانوارها در حال سفر هستند و بیشترین مبتلایان در استان های دیگر سفر به قم داشته اند یا ساکنان قم بودند.

اگر کار ضروری ندارید، در خانه بمانید

سخنگوی قرارگاه کرونا ویروس گفت: هیچ جا امن‌تر از خانه نیست و اگر سفر و کار ضروری ندارید، در خانه بمانید. بهترین مکان برای پیشگیری از ویروس کرونا منازل خودمان است. مردم باید از سفرهای غیرضروری بین شهری و درون شهری اجتناب کنند؛ این توصیه برای سالمندان و بیماران خاص بیشتر اهمیت پیدا می‌کند، چراکه سفرهای بین شهری شیوع ویروس را در سایر استان‌ها افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: استفاده از ماسک برای گروه‌های پرخطر مثل کادر درمان و بیماران ضروری است. ماسک برای افراد نیازمند از طریق شبکه بهداشتی توزیع می‌شود. از روز گذشته بیش از ۷۰۰ هزار پک حفاظتی ماسک به قم ارسال شده و در حال توزیع است. درخواست داریم، مردم از ماسک به درستی استفاده کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: مورد گزارش شده در قشم، ساکن قم بوده که به این منطقه سفر کرده است، سفر به مناطق ساحلی کمکی به پیشگیری از ابتلا نمی‌کند بلکه خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

جهانپور تاکید کرد: برای مسافرت مگر در موارد ضروری هیچ توجیهی به ویژه برای گروه‌های پرخطر مانند مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و مصرف کننده‌های دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی، نمی‌بینیم.
 
او درباره آمار بالای ابتلا و مرگ ناشی از ابتلا به کووید- ۱۹ در مقایسه با سایر کشور‌های همسایه اظهار کرد: برخی کشور‌ها با وجود دسترسی به فناوری اطلاعات ساختار شناسایی؛ یا بیماریابی فعالی ندارند و یا نظام سلامت آن‌ها توانایی ثبت و شناسایی بیماران را ندارد. جلوی اسامی این کشور‌ها عدد صفر نفر ابتلا گزارش شده است؛ ما در مجاورت این قبیل کشور‌ها  قرار داریم که حتی می‌توانند منشا ورود ویروس باشند و به دلیل مسائل اقتصادی و سیاسی موارد فوت یا ابتلا را به طور شفاف اعلام نمی‌کنند، اگرچه ظرف هفته‌های آینده انفجار اطلاعاتی رخ خواهد داد.

جهانپور ادامه داد: بیمارانی که با علائم خفیف به کرونا مبتلا شده اند در آمار قرار نمی‌گیرند. ما آمار را شفاف و بدون تحلیل و دستکاری اعلام می‌کنیم. موارد فوتی در افراد بدحال است و این به معنای آن نیست که درصد مرگ و میر در ایران بالاتر است چرا که تعداد نمونه‌ها برای قضاوت در این مورد کافی نیست.

او تاکید کرد: تنها منبع ما برای میزان کُشندگی، کشور چین و شهر ووهان است؛ بر این اساس کشندگی ویروس ۲ تا ۳ درصد است و در ۸۰ درصد موارد افراد علامتی ندارند و ۲۰ درصد افراد با علامت به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و نیاز به بستری دارند. از این جمع ۵ تا ۶ درصد نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه دارند و از این تعداد ۲.۵ درصد جان خود را از دست می‌دهند.

جهانپور با بیان اینکه نمودار تعداد مبتلایان صعودی خواهد بود، گفت: نگاه امیدوارانه این است در نوروز وارد فاز مهار شویم و نگاه بدبینانه این است که در ابتدای اردیبهشت وارد فاز کنترل و مهار می‌شویم. البته در چین، موارد ابتلای جدید کاهش پیدا کرده است و با مهار فاصله دارد .

مجالس عروسی تا پایان اسفند لغو شد

سخنگوی قرارگاه کرونا ویروس گفت: مجالس عروسی تا نوروز لغو خواهد شد و انجمن‌های صنفی قاعدتا به دلیل ضرورت به کنسلی توجه خواهند داشت اما ممنوعیت برگزاری مسابقات ورزشی با تماشاچی، تعطیلی تئاترها، سمینارها، کنگره، نمایشگاه و دوره‌های آموزشی که مستلزم گردهمایی است به قوت خود باقی خواهد ماند.

احتمال تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها در هفته‌های آینده

او درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: احتمال تمدید تعطیلی دانشگا‌ها وجود دارد، اما وزارت بهداشت با تعطیلی مدارس موافق نیست و دلیل آن را در جاده چالوس و هراز می‌توان یافت.

جهانپور درباره شایعه پخش سم در آسمان تهران همراه با بارش باران اظهار کرد: هیچ سمی که بتوان در شهری مثل تهران بر فراز آسمان پاشید وجود ندارد و حتی در چین هم چنین مواردی گزارش نشده است و اگر موثر بود چین از آن استفاده می‌کرد.

او درباره تاثیر باران بر روی کاهش یا افزایش شیوع کووید ۱۹ گفت: افزون بر موارد فوق هیچ اظهار نظر قطعی علمی درباره تاثیر باران در کاهش یا افزایش شیوع ویروس کووید ۱۹ نداریم.

جهانپور درباره تبلیغ و ادعا‌های طب سنتی برای پیشگیری و درمان ویروس کرونای جدید گفت: ویروس کرونا برای طب جدید هم ناشناخته است چه برسد برای طب سنتی که از ویروسی مثل کرونا اطلاعاتی ندارد، اما تجارب طب ایرانی در افزایش تقویت عمومی وجود دارد و فرد را می‌توان در برابر بیماری‌های مختلف مثل ویروس کرونا جدید مقاوم کند.

او افزود: همکاران ما توصیه‌هایی در این زمینه داشتند، اما ادعا‌هایی مثل داروی قطعی و واکسن گیاهی همه کذب است و اعتبار ندارد و تولید و تبلیغات آن تخلف است و سازمان غذا و دارو به عنوان شاکی ورود خواهد کرد.

جهانپور درباره درمان دارویی کووید ۱۹ گفت: این بیماری داروی اختصاصی ندارد، اما رژیم دارویی پنج گانه دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در برخی بیماران روند بهبود را شاهد بوده ایم و بخش اعظم آن در داخل کشور تولید شده است.

او درباره شمار بهبود یافتگان ویروس کرونا در کشور گفت: بسیاری از بهبود یافتگان کسانی هستند که علائم خفیف داشته اند و با علامت سرماخوردگی و آنفلوانزا مراجعه کرده و درمان شده اند، اما از میان جمع بستری شده تاکنون در قم ۲۱ نفر گزارش بهبودی داریم و در تهران و اراک ۳ نفر بهبود پیدا کرده اند و در قم روند حال عمومی بیماران بستری رو به بهبود بوده  است اما تا زمانیکه بهبودی قطعی نشود، اظهار نظری نمی‌کنیم.

جهانپور درباره کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا گفت: کیت از چین نگرفته ایم. این کیت‌ها ساخت هلند و چین است.  روز جمعه از سازمان جهانی بهداشت محموله از انبار دبی دریافت کردیم که تحویل انستیتو پاستور داده شد. تاکنون صد‌ها مورد مشکوک با این کیت‌ها آزمایش کرده ایم.

سازمان جهانی بهداشت قول تحویل کیت داده است

او ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت قول تحویل کیت تشخیص و حفاظت بیماری داده است و در این باره نگرانی نداریم. نمی‌توانیم از روی نگرانی از افراد آزمایش بگیریم و اجازه نمی‌دهیم که کیت بدون توجه به پروتکل‌ها استفاده شود و برای مصارف لوکس و چکاپ از آن مصرف نخواهیم کرد. این کیت‌ها در دسترس آزمایشگا‌ه‌های خصوصی هم قرار ندارد و اعلام این چنینی تخلف خواهد بود.

جهانپور درباره تولید کیت تشخیصی کووید- ۱۹  گفت: ۲ شرکت دانش بنیان در زمینه تولید کیت‌های تشخیصی ادعایی داشتند، اما تولید انبوه منوط به تایید در اداره کل تجهیزات پزشکی است. با توجه به دانش دانشمندان ایرانی تولید این کیت دشوار نیست و اگر مجوز تولید را بگیریم حتی امکان ارسال آن به کشور‌های نیازمند را خواهیم داشت.

او درباره رعایت نکات بهداشتی و تعطیلی پادگان‌ها گفت: در آسایشگاه‌ها و پادگان‌ها و زندان‌ها اقدامات بهداشتی آغاز شده است و نیرو‌های نظامی و کادر درمانی سنگر نخست در خدمت و خط آخر در تعطیلی هستند . بر حسب نیاز از نیرو‌های نظامی برای کنترل ویروس استفاده خواهیم کرد، تاکنون موارد ابتلا در زندان‌ها نداشتیم، اما این موضوع نامحتمل نیست.

سخنگوی قرارگاه کرونا ویروس در زمینه دفع زباله‌های آلوده به ویروس کرونا گفت: زباله‌های بیمارستانی مطابق مقررات خنثی سازی و عفونت زدایی می‌شوند؛ اکنون دفع زباله بیمارستانی مانند گذشته انجام می‌شود و اقدام ویژه‌ای صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
قم رو قرنطینه کنید، چرا آرایشگاه های زنانه و مردانه را تعطیل نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۶:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام
لطفا اطلاعات دقیق از سن افراد فوت شده در اثر کرونا بدهید و بفرمایید آیا همه افراد مبتلا بیماری زمینه ای داشتن یانه؟
آیا وجود فوتسالیست 23 ساله و پرستار 25 ساله سالم در بین فوت شدگان صحت دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
باتوجه به دستور قضایی دادگستری گیلان در روز چهارشنبه ۷ اسفند، لطفا فوری به مساجد رشت و گیلان (شهر و روستا) اعلام بفرمایید و اطلاع رسانی شود که تا اطلاع ثانوی مراسم عزا برگزار نکنند
الان همین امروز و فردا خیلی ها میخواهند در مسجد مراسم ختم و چهلم و هفتم بگیرند
آشنایان چه گناهی دارند که باید مجلس بروند و کرونا بگیرند
از طرف دولت جلوی این مراسم ها از همین پنجشنبه گرفته بشود
صاحبان عزا هم که اصلا متوجه نیستند که مراسم برگزار نکنند و حاضرند ملت کرونا بگیرند ولی مراسمشان را برگزار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
بابا ملتو بستری کنید بگید مشکوکی به کرونا فکر نکنیم کرونا باشه چون وقتی میفهمه از ترس میمیره سیستم ایمنیش هم ناخودآگاه ضعیف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
139 نفر درایران مبتلا به کرونا ویروس هستند تو اردبیل هم یک نفر تست کرونا ویروس داد مثبت بود
-
سعید نیری
۱۲:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
کرونا کجایی؟
دقیقا کجایی؟

اینقدر که اخبار کرونا منتشر شده، خودش منتشر نشده!!!
Iran (Islamic Republic of)
نصیبه
۰۹:۰۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
بنظرم نیاز به قرنطینه نیست. اینطوری ترس و وحشت بیشتر می شه. مردم خودشون می تونن خودشون رو توی خونه هاشون قرنطینه کنن اما چرا نمی کنن و بجاش راه میوفتن توی این شرایط میرن سفر؟! حتما که نباید همه چی از روی اجبار و زور باشه. خوب بشنین تو خونه هاتون دیگه.. بخدا من و همکارام حسرت به دلمون مونده به ما هم بگن تعطیلین برید خونه. هموطن عزیز خودمون باید مراعات کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
خواهش میکنم شما زیاد فکر نکن!!!!
اگه زیاد بشه و تخت واسه بستری نباشه چی؟؟؟بازم این حرفو میزنی؟؟؟؟؟هه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
لطفاً شما این معادله رو حل کنید. وزارت بهداشت میگه ، میزان مرگ ویروس کرونا فقط ۲ درصده !!!! ولی آماری که الان اعلام می‌کنند میگن ، ۹۵ نفر کرونا گرفتن و از این تعداد ۱۵ نفر فوت کردند. خوب طبق این آمار میزان مرگ کرونا که تقریبا ۱۶ درصدهای !!!!! و این درصد با ادعایشان تفاوت داره!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۷:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
مسئولین بی فکر عزیز وقتی با قرنطینه قم مخالفت میکنید، وقتی مدارس را تعطیل نمیکنید، وقتی هیچ نظارتی بر بازار نمی کنید که نه دستکش و ماسک و الکل و ژل ضد عفونی کننده پیدا نمیشود!
چطوری می خواهید جلو انتقال و پیشرفت کرونا را بگیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
عقیل
۰۶:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
خودتون میگید منشا اصلی قم بوده یارو از قم فرار کرده قشم اونجا هم گرفتن چرا این قم لعنتی رو قرنطینه نمیکنید ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
عقیل
۰۶:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا قم رو قرنطینه نمیکنید ؟!! ای بابا از اون جا شروع شده خب
همه فرار میکنن به شهرهای دیگه اوناهم میگیرن :\
خداوکیلی قم رو ببندین
اگه به فکر مردم هستین البته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
اره والا
United States of America
احسان
۰۵:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
قرنطینه کردن قم به این دلایل ضروری بود:
جلوی گسترش انفجاری ویروس را در کشور میگرفت
فرصت آموزش و پیشگیری به مردم فراهم بود
با رشد انفجاری ویروس در جامعه طی هفته های آینده بدلیل عدم قرنطینه شهر قم، دارو و تخت بیمارستانی و امکانات آزمایشگاهی کم خواهیم داشت،
و این یعنی نقطه آغاز تلفات بالا در افراد پر خطر

درست است که همه گیری اجتناب ناپذیر بود ولی با این سرعت امکان مقابله با آن و تجهیزات کافی در همه شهرها وجود ندارد.
و در نهایت بیماران به حال خود رها خواهند شد.

پناه بر خدا.
United States of America
احسان
۰۵:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
قرنطینه کردن قم به این دلایل ضروری بود:
جلوی گسترش انفجاری ویروس را در کشور میگرفت
فرصت آموزش و پیشگیری به مردم فراهم بود
با رشد انفجاری ویروس در جامعه طی هفته های آینده بدلیل عدم قرنطینه شهر قم، دارو و تخت بیمارستانی و امکانات آزمایشگاهی کم خواهیم داشت،
و این یعنی نقطه آغاز تلفات بالا در افراد پر خطر

درست است که همه گیری اجتناب ناپذیر بود ولی با این سرعت امکان مقابله با آن و تجهیزات کافی در همه شهرها وجود ندارد.
و در نهایت بیماران به حال خود رها خواهند شد.

پناه بر خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
دلیل اصلی گسترش ان در چین جمعیت زیاد وتراکم بالا هست پس تعطیلی کلیه مراکز تجمع مردم بسیار لازم و مفید است
United States of America
ایرانی
۰۴:۳۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
95 نفر دروغ نگید به ملت...95 تا مسئول و کسانیکه از ایران رفتن خارج رفتن گرفتن ...یعنی مردم عادی جزء آمار نیستن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
با اين وضعي كه من ميبينم بزودي به ٩٥٠٠٠٠ نفر هم ميرسيم
تو ادارات ميري پنجره ها بسته است تو اتوبوس و مترو ميري پنجره ها بسته است تو مغازه ميري پنجره ها بسته است خلاصه همه جا شده تله مرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا جلوگیری از رفتن به شهرهای شمالی نمیشه مگر ساکنان شمال چه گناهی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
منظورازرژیم دارویی ۵گانه چیست وباچه داروهایی اندراستی پیشنهادم اینه که شهرایی که درگیرنیستن پزشک وپرستاراوطلب بفرستن توشهرای درگیرتاخدای نکرده درصورت نیازتجربه داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
داداش امار بالای صد هزار نفر هست هفت روز دیگه حرف میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۱:۲۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
نه قم رو قرنتینه میکنید و نه امکانات محافظت رو تحویل میدین ...تمام داروخانه های لرستان رو بگردین یه ماسک پیدا نمیشه و میگن منتظریم از تهران بیارن چون همه رو دادن به قمی ها ..اخه این چه وضعیه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
بابا بخدا ما در شهر های کوچیک دسترسی به مواد ضد عفونی کننده نداریم .باشگاه چرا صدای ما را به مسئولان نمیرسونی ؟؟؟؟؟؟ما انسان نیستیم؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پریچهر
۰۰:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
تورو خدا دید و بازدید عید رو همگی کنسل کنید
Russian Federation
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
فقط کافیه این ویروس به لرستان برسه بابا چرا اینا انقدر نفهمن واقعا قرنطینه کردن سخته سوالات خبرنگاران از مسئولان خیلی تکرای بسته دیگه تو اخبار کم سوال تکراری بپرسید پیگیر قرنطینه کردن بشید
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
هر وقت مسئولین از کرونا مردن باور می کنیم کرونا دارن آخه تا کی می خواهند فیلم بازی کنن و بعد بگویند ما خوب شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا قم قرنطینه نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
خون همه اینهایی که بیرون از قم فوت میکنند گردن مسوولینی هست که قم رو همون روز اول قرنطینه نکردند، قرنطینه کردن یک شهر بیشتر هزینه داره یا همه کشور رو درگیر بیماری کردن؟ از نظر آمادگی هم که صفر هیچ آمادگی نداشتید یه ماسک و الکل پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
نه تو رو خدا اگر خطرناک هست لطفا مدارس ها رو تعطیل کنید برای بچهامون یه اتفاق بیوفته کی جواب گو خوب راها رو ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
نمایندهای مجلس فقط فقط فکر خودشون هستن چرا اونها ماسک وپکیچ کامل ضدعفونی کننده را داشته باشند ولی مردم ما نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مونین آمار کشته ها زیاد بشه بعد قرنطینه کنید؛ واقعا تا کی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کرونا فقط مثل سرماخوردگی هست و خیلی راحت خودبه‌خود خوب میشه. فقط انتشارش خیلی زیاد و سریع هست. خطرش هم فقط برای بیماران خاص و افراد مسن بیمار هست. همین الآن شاید هزاران نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و تا حالا خوب شده‌باشند: بدون اینکه خودشان هم متوجه بشوند. ترس نداره که... چند روزه خوب میشین بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کرونا فقط مثل سرماخوردگی هست و خیلی راحت خودبه‌خود خوب میشه. فقط انتشارش خیلی زیاد و سریع هست. خطرش هم فقط برای بیماران خاص و افراد مسن بیمار هست. همین الآن شاید هزاران نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و تا حالا خوب شده‌باشند: بدون اینکه خودشان هم متوجه بشوند. ترس نداره که... چند روزه خوب میشین بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
به نظرمن دولت کارخوبی میکنه که ازالان تعطیلی اعلام نمی کنه چون اگه بگه تا۱۳ بدرتعطیل همه میرن سفرهای دوروهمه جاراآلوده میکنن هرروزبراروزبعداعلام کنیدعالیه
Germany
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کورنا رو به آمریکا ببرید
ایران نباید فقط قربانی بشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
آمریکا هم نزدیک 40 مورد مبتلا داره منتها بدون فوتی ضمنا مهمترین مسئله اینه که فکرتو شست و شو بدی فکرت دقیقا مثل داعشیاست که فکر کشتن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بیمارستان زنجان هم یک عده مبتلا یه کرونا بستری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران عزیز لطفا به گوش مسئولین برسون توروخدااا
چرا قم با اینهمه مبتلا قرنطینه نمیشه؟؟؟؟؟
اگه قرنطینه فایده نداشت چین و ایتالیا نمیکردن یعنی اونا هم بلد نیستن؟؟؟!!!!!!
Germany
ارم
۲۲:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
الان مدارس تهران تعطیل کردید همه تهرانی ها سرازیر شدن شمال ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای مردم مازندران هم نایاب هست ، چرا اول قم قرنطینه نکردین ، و چرا مسیر های شمال را نبستین که کسی وارد نشه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۲:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه در اکثر مدارس مایع شوینده نیست چه برسه به سایر مواد. در یک فضای سی متری سی دانش اموز تا نزدیک میز معلم نشستن قطعا با رفتن دانش اموزان امار مبتلایان افزایش می یابد
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۲۲:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
والا هر چی فکر میکنم یه جای کار میلنگه این همه ادم معروف مثل حریرچی و صادقی و رییس دانشگاه علوم زشکیی قم کرونا دارن بعد فقط 95 نفر مبتلا داریم خدا کنه اخرش یه روزی صداقت جای مصلحتو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا دروغ میگین هیچ ماسکی توزیع نشده و ماسک فیلتر دار همون ۲۰ تومن فروخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ما میفهمیم
۲۲:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
دوستان که خیلیا میگید چرا قم رو قرنطینه نکردن این هست که مسافرت ها از این شهر زیاد میشه به سایر شهرستان ها اخه یه بنده خدایی میگفت
چین هم خیلی راضی نبودن از قزنطینه چون داره امار کروناشون میاد پایین
تازه نیاز نبود قم قرنطینه بشه به خودی خود کل ایران قرنطینه شد و عراقو افغانستان هم مارو راه نمیدن
یکم بفهمید تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خبرا ضد ونقیضه
نوزاد ۱۰‌ماه هم‌در خطره ؟
یه عده میگن‌در خطره یه عده‌میگن نه‌تورو خدا جواب‌بدید خیلی نگرانم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
باسلام کسانیکه این روزها ماسک ومواد ضد عفونی را چند برابر قیمت به مردم میفروشند و یا احتکار میکنند باور کنید اینها اگر روز عاشورا بودند حتما اب فرات را محاصره میکردند وبه امام حسین (ع)اب را میفروختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چطور توی ایران ظرف مدت یکهفته نسل همه رو نابود کرد ..لعنت بر چین کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
نباید اون دانشجویا رو از چین به داخل کشور میاوردن.... وقتی چینی ها داخل کشور راحت رفت و امد میکنند اوضاع بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
متلسفانه بیشترمردم شهرهای درگیرسفرمیرن ماهاکه خداراشکرفعلاخبری ازکروناتوشهرمون نیست که میترسیم بریم جاهای دیگه البته اسم شهرمون نمیگم یه دفه شهرهای درگیرهجوم نیارن اینجابدبختمون کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
باسلام حتما ابرکوه هست خخخخ همیشه از همچی مصون هست نه برف نه بارون نه زلزله ونه سیل وخداروشکر نه کرونا چونکه من خودم ابرکوهی هستم
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۰:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
قوچان ماسک ومواد ضدعفونی کننده دارو خانه ها ندارند به مرکز بهداشت هم رفتم میگن چند روز دیگه می رسه .
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۷:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
غصه نخور تو تهران به این بزرگی هم وجود نداره!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بدبخت شدیم رفت شاید نفر ۱۶ من باشم یا شایدم شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سامانه 190 اصلا کسی جواب نمیده گرانفروشی الکل و ماسک رو گزارش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۰:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام. اینقدر توی رسانه ها شعار میدن که کارخانه ها شبانه روزی کار میکنن. بعدش میری توی شهر یه دونه ماسک هیچ داروخانه ای ندارم. تکلیف مردم رو روشن کنید لطفا؟
Iran (Islamic Republic of)
# ایرانی
۲۰:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام خودتون میگید تو جاهی شلوغ نریم بعد مدارس خیلی خلوته که تعطیل نمی کنید ؟بعد یه سری اخبار میگن مدارس ضد عفونی شده وماسکو لوازم شوینده داده شده اما در مدرسه ی ما هیچ کدوم اتفاق نیفتاده .دست کم مدارس را تعطیل کنید تا دانش آموزان نه خودشون کرونا بگیرند ونه ناقل بیماری به داخل خانه باشند. دانش آموز دبیرستان شاهد ارشاد فلاورجان اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناصر پهلوانی
۲۰:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
آیا آجیل و شیرینی قنادی که به صورت فله ای در فروشگاه ها عرضه می شوند ، می تواند ناقل ویروس کرونا باشد یا نه ؟
اگر هست چرا در اینمورد برای پیشگیری هیچگونه اقدامی نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
نانوايي كه با دست پول از مشتري ميگيرن و نان ميدن چي؟ بعضي از نانواها نان در اختيار مشتري ميذارن تا زير ورو كنه اگه پسنديد بخره وگرنه باز كنار ميذارن تا به نفر بعدي بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
حالا آقازاده ها کجا هستن کرونا نگرفتن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
جاده ها رو ببندن. باز شدن مدارس کار درستی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خوب داریم میبینیم از قم به سایر نقاط کشور منتقل می شود. خوب چرا قم را برای یکی دو ماه قرنطینه نمی کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
کاوه یزدان
۲۰:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
ازماست که برماست... تعطیل کردن واسه بیماری مردم میرن مسافرت!!!! پس دوبار میگم ازماست که برماست...بجای همدردی یه عده پول دوستان ازماسکو ضدعفونیو فلانو بهمان سواستفاده میکنن!!! پس سه باره میگم ازماست که برماست. . .
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۹:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام خدمت همه ی شما عزیزان و به خصوص مسئولان عزیز که در طی این مدت برای سلامتی ما تمام تلاش خود را کردند.
سخن بنده این است که آیا با ارزش تر از جان آدمی چیز دیگری وجود دارد؟
خیر، پس چطور باید هنگام تعطیلی مدارس گوش به افرادی بدهند که مخالف این عمل هستند، آیا جان فرزندان این مرز و بوم آنقدر بی اهمیت است که باید دستخوش نظرات برخی افراد قرار گیرد تا با جان فرزندانمان بازی شود .
حال چطور تمامی مدارس شهرستانهای اطراف تهران و یا استانهای دیگر که حتی کرونا ویروس به آنجا انتقال نیافته تعطیل است، ولی تهران که خود به نوعی الان یکی از قطب های کرونا ویروس است برای تعطیلی مدارس آن با شک و تردید اعلام تعطیل می کنند .
از همه ی شما عزیزان می خواهم که مطلب فوق را آنقدر انتشار دهید تا به دست مسئولان برسد .البته که خواهش می کنم دیگر نظراتی که تحت عنوان یک ایرانی گذاشته شده است را انتشار دهید . خیلی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۹:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام خدمت همه ی شما عزیزان و به خصوص مسئولان عزیز که در طی این مدت برای سلامتی ما تمام تلاش خود را کردند.
سخن بنده این است که آیا با ارزش تر از جان آدمی چیز دیگری وجود دارد؟
خیر، پس چطور باید هنگام تعطیلی مدارس گوش به افرادی بدهند که مخالف این عمل هستند، آیا جان فرزندان این مرز و بوم آنقدر بی اهمیت است که باید دستخوش نظرات برخی افراد قرار گیرد تا با جان فرزندانمان بازی شود .
حال چطور تمامی مدارس شهرستانهای اطراف تهران و یا استانهای دیگر که حتی کرونا ویروس به آنجا انتقال نیافته تعطیل است، ولی تهران که خود به نوعی الان یکی از قطب های کرونا ویروس است برای تعطیلی مدارس آن با شک و تردید اعلام تعطیل می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
حرف همه ی ما
قم قرنطینه بشه
لطفا به گوش مسئولین برسونین
Iran (Islamic Republic of)
Dph
۱۹:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
لطفا لطفا لطفا تا میتوانید در خانه بمانید خواهش میکنم بهداشت فردی را رعایت کنید خواهش میکنم قوانین مربوط به پیشگیری را رعایت کنید خواهش میکنم به همدیگر رحم کنید و ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی را گران نفروشید
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۹:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام خدمت شما عزیزان و به خصوص مسئولان عزیز که در طی این مدت برای سلامتی ما تمام تلاش خود را کردند.
حال دانش آموزانی که به مسافرت نرفته اند چرا باید تاوان پس بدهند .
آیا تعطیل نکردن مدارس به خاطر آن دسته از افرادی که به مسافرت نرفته اند کار درستی است، پس عدالت چه می شود؟
چرا باید دانش آموزان دیگری که خانه مانده اند تاوان آن دسته از افراد را بپردازند .
آیا این کار درست است؟ پس عدالت چه می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
حالا قم که کرونا نگرفته بود از موقعی که این چینیهار. راه دادن به ایران اونا به کشورهای دیگه رفتن راه ندادن حالا ایران ما از هرجا یه غریبه میاد سریع درا به روشن باز میکنه؟مقسر خوده این ایرانان که غریبه پرستن.اگه نمیزاشتن پاشون به ایران برسه هیچوقت این مریضی وارد ایران نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۹:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
تو قرنطینه چکار میکنن برای مریضا دارو میدن به همشون یا فقط تحت کنترل اند جواب ها را تو تلویزیون بگین اینا سوال برا همه است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
خبر موثق دارم توی قم نزدیک صد نفر از کرونا مردن
به علوم پزشکی قم دستور داده شده امار ندن
بدبخت ما مردم که دست این خدانشناسها گیر افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
دارو میدن گنترل میکنن بعیاشونم با دستگاه نفس میکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
همه نظام آموزشی کشور فدای یه تار موی فرزندم
تورو خدا بچه هاتون رو نزارید از خونه بیرون بره
بزارید غیبت بزنن.بدرک
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
منم نمی گذارم بچه ام به مدرسه برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
آخه خود خواهي در چه حد ؟!
تا حالا اگه يك چيز در مورد اين بيماري قطعيت يافته باشه اينه كه اين ويروس با بچه ها مهربونه ، تا حالا موردي از مرگ يا حتي سطح شديد در بچه ها ديده نشده
تعطيلي مدارس به جهت كنترل شيوع بيماري است كه بچه ها به عنوان ناقل و منتشر كننده عمل نكنند و ضمينه بيماري براي ديگران كه مستعد و پير و مريض هستن فراهم نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اگه مدارس باز بشه تردد های داخل شهر وحشتناکه
بهتره برای جلوگیری از سفر ها محدودیت ترافیکی در محور های مواصلاتی ایجاد کنن
در ضمن دانش اموزان به دلیل سنی که دارن نسبت به بزرگتر ها کمتر رعایت میکنن و این خطر رو افزایش میده
امیدوارم مسئولین عاقلانه عمل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
دلیل اصلی گسترش در جین جمعیت و تراکم بالای ان هست مس،مسئولان تعطیلی را حدی بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بابا شیرازم ۳ نفر گرفتند ۵۰ نفرم بستری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خبرگزاری ایرنا زده بود بعدم تکذیب کرد معذرت
Iran (Islamic Republic of)
سردشتی
۱۹:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام بچه شیر میدم دارم از استرس خفه میشم شوهرم بیمارستان نگهبان هست ۲۶ ساله هستم برای ما خیلی خطرناکه واقعا میترسم بچم سرما هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
برای بچه ها تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
میشه کرونا داشته باشی وفقط در خونه بمونی؟داروی خاصی باید بخوریم اگر تنگی نفس و سرفه داشته باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بله فقط تو خونه بمونید و تا میتونین مایعات مصرف کنید با داروهای مرسوم سرماخوردگی انشاءالله درمان میشه ولی اگه بیماری تنفسی دارین حتما 1دکتر برین چون برای بیماران تنفسی و افراد با سیستم ایمنی ضعیف انگار یکم سنگینتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام، ما كه نرفتيم ولي شما به بزرگواري خودتون ببخشيد! تو رو خدا تعطيلش كن! هيچ اتفاقي براي دانش آموز و دانشجو نمي افته! هفته آخر كه كسي نمي ره، مشكلتون همين ٢ هفته است!!؟ ولي خدا وكيلي از ماست كه بر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
لازم نیست کسی تعطیل کنه وحی منزل که نیست خودت تعطیل کن
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۹:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
در شهرستان لنگرود استان گیلان، هیچکدام از داروخانه ها ماسک و وسایل ضدعفونی کننده ندارند.
مردم چه جوری رعایت کنند ؟؟
لطفا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
من تهرانم به جون خودم اصلا برا خرید ماسک و الکل جایی نرفتم ماسک نداریم واقعا نیازی نیست همه ماسک بزنن
من و بچم تو خونه هستیم و بیرون نمیریم
برای شما و همه هموطنان عزیزم ارزوی سلامتی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
به سلامتی کرونا
بزن دست قشنگه رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا باید نمایندگان ماسک وپگیچ کامل وسایل ضدعفونی رو داشته باشند ولی مردم نباید داشته باشند آیا خون شما نمایندگان از مردم ایران رنگین تراست .خدا به شما رحم کنه
Belgium
مجید فلک دین
۱۸:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
جاده چالوس و ببندید نه اینکه جلو تعطیلی مدارس و بگیرید با باز شدن مدارس مطمئنا فاجعه اتفاق می افتد اکثر دانش آموزان الان تو خانه اند حال ۵ درصد پولدار میرن شمال
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه دروغ گویی بین مسئولین یه اپیدمی بد‌تر از کرونا شده. آمار پایین تر اعلام کردن به هیچ چیزی کمک نمیکنه. مصلحت هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
خب مدارس تعطیل شد که داخل منزل باشیم خیلی هم عالی ، اون مقام مسئول که این تصمیم رو گرفته باید ورودی و خروجی شهر رو ببنده تا کسی خارج نشه و این مسئله کنترل بشه ، با اینکار که بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
به البرز نیومده بود که به اینجا هم رسید عجب گرفتاری شدیم خداوندا
Netherlands
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بیماری کرونا آیا سنین زیر 14 سال مبتلانميشن،ازسرکاربه منزل میایم باید لباس هارو بشوریم یا لزومی ندارد?
France
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اگه همون اول قم رو قرنطينه ميكردين كار به اينجاها نميكشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
ترو خدا به فکر بازمانده ها باشید قم قرنطینه کنید تا بهتر هم افراد بیمار درمان بشن هم این ویروس بقیه رو بیمار نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بسمه تعالي

آقاي محسن حاج ميرزايي
وزير محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام
به استحضار مي رساند تعداد قابل توجهي از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و به ويژه سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي همه روزه در مسير قم - تهران در حال تردد هستند.

با عنايت به شرايط خاص بيماري كرونا خواهشمنديم فكري به حال حوزه ستادي بشود.

اميدواريم تا دير نشده، براي حوزه ستادي گرفتار در انواع كرونا فكري كنند وگرنه امكان سرايت به ساير حوزه هاي نيز محتمل است.

پبشنها مي شود موقتاً هم كه شده همه اين بزرگوران را از آمد و شد از تهران به قم معاف بفرماييد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مدارس رو باز نکنید
جلوی مسافران رو بگیرید
داخل هر نیمکت 3 تا بچه میشینه ! چطور میخواید جلوی بیماری رو بیگیرید تازه بچه ها بگیرن میارن خونه ! پدر و مادرها و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها میگیرن !
فاجعه درست نکنید !! مرگ و میر بیشتر میشه، مدارس باز بشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
من نمیدونم اینهمه هیاهو هجمه برای چی هست ؟ نهایت اگه کل ایران هم مبتلا بشن 2 میلیون نفر میمیرن که در حالت عادی ممکن هست چند سال بیشتر عمر میکردن . ما این تعداد کشته را تو تصادف هم میدیم و امار زیادی نیست . انفلونزا هم بیشتر میکشه . الان با این تب تو جامعه کلی سود جو دارن یک شبه پولدار میشن کمی تفکر هم خوبه .زندگی حاصل تفکر توست فکر کنی کرونا میگری حتما میگیری ،گرفتی هم فکر کنی میمیری حتما میمیری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کاش دولت مبلغ معیشت را زودتر واریز کند تا مردم ماحیتاج خود را بخرند و کمتر از منزل بیرون بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا برای تولید کیت محدودیت داشته باشیم باید در اسرع وقت مجوز صادر شود خدار رو شکر که فرزندان ایران چنین دانشی دارند نهادهای مربوطه فورا مجوز لازم را فراهم کنند دولت نیز اعتبارات لازم فورا در اختیار قرار دهد وقت نداریم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
تورو خدا شهرهای در گیر و قرنطینه‌کنید این‌ددست نیست که میگین الان نباید قرنطینه شد مردم ما خودشون مراعات نمیکنن از ترس فرار میکنن که باعث انتشارش میشن‌فقط شهرهای درگیر و قرنطینه‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
با تعطیلی مدارس بعضی خانواده به شما ل برای مسافرت درحال اومدن هستند بهتر یه تصمیم هم دراین مورد گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اینقدر همه گیر دادن به کرونا ک همه چیز فراموش شده
پدر من بازنشسته تامین اجتماعیه هنوز عیدی و حقوق بهمن رو ندادن
هرسال دم عید همین کارو میکنن
حقوق پدرم دو میلیون و سیصده چهار نفر آدمیم
ما چه گناهی کردیم که صدامون به جایی نمیرسه
الهی باعث و بانیش به روز ما بیفته
هزار تومن پول نقد تو خونه یا تو کارتمون نداریم
شب عیده نمیخایم لباس بخریم ،اگر بخایمم پولشو نداریم،اما خورد و خوراکمون چی؟؟؟؟
تصمیم گرفتیم عید بمونیم تو خونه درو باز نکنیم چون پول میوه و شیرینی هم نداریم چه برسه به آجیل و کرایه ماشین عید دیدنی
تو رو خدا پیگیری کنید ببینید چرا پول بازنشسته ها رو هر سال دم عید دیر میدن
گفتن تاپایان بهمن عیدیا رو میدن،عیدی ندادن که هیچ ،حقوقمونم نریختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
آقا عید من دید و بازدید نمیرم بهانه هم کرونا و سن بالا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
تورو خدا قم رو قرنطینه کنید الان خانمه اومده بندرعباس رفته قشم به اونجا منتقل کرده آخه این انصافه چیزی که میشه جلوش رو گرفت چرا رسیدگی نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
پس گرما تاثیری رو بهبودی میکرب نداره از قرار معلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
صبر کردن کار از کار بگذره بعد قرنطینه کنن که البته کار از کار گذشته
لعنت به این مسولان بی مسولیت
وقتی جون مردم براشون ارزش نداره همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
اره به نفع خودشون هم هست اونایی هم که مبتلا شدن سریع تر مداوا میشن چون تعدادشون کمه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مسولین اگه همون اول قم رو قرنطینه کرده بودید اینهمه پخش نمیشد ویروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مسول کجا بود اون کشور چینه که قرنطینه می کنید حداقل مسولاشون به فکر مردم هستند متعد و مجرب هستند و قرنطینه می کنند این شرکت های هواپیمایی کشورمون فقط به خاطر منفعت خودشون هم بعد از هشدار سازمان بهداشت جهانی داشتند از چین مسافر می اوردن تو کشور
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خب از همون اول قرنتینه میکردین ۱ شهر قم رو حداقل کمتر شیوع پیدا میکرد...طرف از قم رفته قشم؟واقعا که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
خیلی جاها رفتن، یکیش قشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بدبخت شدیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۴:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مسئولین باید یه فکر اساسی کنن که مردم سفر نرن و کرونا از شهری به شهر دیگه منتقل نکنن تو روخدا تدابیر لازم رو بکار بگیرین وشهرهایی که کرونا دیده شده رو قرنطینه کنین خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مردم هیچ اشکالی نداره از شهری به شهر دیگه سفر کنن، منتها مردم سالم؛ اما افرادی که آلوده به این ویروس هستند نباید حتی از خونه بیرون برند چه برسه به اینکه سفر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
دیر شده
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۴:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا قم را قرنطینه نمیکنن حتما باید تمام استان ها درگیر بشن . خودتون دارین میگین افراد مبتلا در شهرهای دیگه از قم سفر کردن . تو رو خدا یه کم حساس باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
دیر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
درشهرما الکل وماسک درداروخانه ها وجود نداره وبعضی موادضدعفونی کننده باچندین برابر قیمت درحال فروش است!؟!؟
لطفا مسؤلین فقط درتأمین لوازم بهداشتی توصیه نکنید بلکه نرخ این مواد راپایین ترازحد ویا رایگان دراختیار مردم قراردهید!؟!؟
United States of America
گشتاسب
۱۴:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
وزیرچه و معاونچه ضد بهداشت کجاین میگفتن پیشگیری نکنید خطرناک نیست از ماسک و الکل و ضد عفونی لازم نبست
Sweden
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اگه کرونا هیچی نیست...چین مرض داره شهر قرنطینه میکنه و بیمارستان ۱۰۰۰ تختی درست میکنه و جرم انکار کرونا توش اعدامه و به مریض فرار کرده از بیمارستان شلیک میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اخه اوناجون آدمابراشون باارزشه ولی مانه براهمین کرونااساساچیزمهمی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
باید تمامی استان هارو موقتا قرنطینه کنند تا کسی که کرونا داره به استان دیگیه ای نتونه بره
Iran (Islamic Republic of)
# ایرانی
۱۴:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام خودتون میگید تو جاهی شلوغ نریم بعد مدارس خیلی خلوته که تعطیل نمی کنید ؟بعد یه سری اخبار میگن مدارس ضد عفونی شده وماسکو لوازم شوینده داده شده اما در مدرسه ی ما هیچ کدوم اتفاق نیفتاده .دست کم مدارس را تعطیل کنید تا دانش آموزان نه خودشون کرونا بگیرند ونه ناقل بیماری به داخل خانه باشند. دانش آموز دبیرستان شاهد ارشاد فلاورجان اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خودتان می گوئید۳۲۰نفردربیمارستانهای قم بستری هستند حالا می گوئید۹۵نفر!!!!؟؟؟درکشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
فقط 100 نفر در قم مردن
Germany
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بابا به چه زبونی بگیم تعطیل کنید خودم دانشجو هستم رشته کامپیوتر باید در بیشتر درس ها با کامپیوتر هست و در هر کارگاه دو نفر روی یک کیبورد کار میکنن کافی یکی داشته باشه تا کار تمام کلاس تمام بشه اینجوری بهتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
اقا خودت تعدیل چقد شما ترسویین!!!!
۱۲
آخرین اخبار