وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

افزایش ۳۵ درصدی طول آزادراه‌های کشور

اسلامی گفت: با بهره‌برداری ۳۰۰ کیلومتر راه، شاهد رشد ۳۵ درصدی طول آزادراه‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه سفر به شمال کشور همواره برای مردم بسیار پر دغدغه و پر زحمت بوده است، گفت: با دستور رئیس جمهور باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال را تا پایان دولت یازدهم به اتمام خواهیم رساند.

او افزود: همچنین ۱۵ کیلومتر از مرزن آباد تا دزدبن را در دست احداث داریم که با افتتاح و بهره‌برداری از آن مردم سریع‌تر و روان‌تر می‌توانند مسیر تهران تا شمال را طی کنند.


بیشتر بخوانید: کاهش ۵ هزار تومانی نرخ عوارض آزادراه تهران- شمال با دستور رییس جمهور 


وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه قطعه یک آزادراه تهران-شمال به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقدامات برای امکان سفر مردم به شمال محسوب می‌شود، افزود: با افتتاح این قطعه ۶۰ کیلومتر از طول مسیر و یک ساعت و نیم در زمان مسیر صرفه‌جویی می‌شود و طبق محاسباتی که انجام شده ۸۵ میلیون لیتر مصرف سوخت در طول سال با طی کردن از این قطعه صرفه‌جویی می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه امروز با همت بنیاد مستضعفان و مهندسان راهسازی سراسر کشور تبدیل به کارگاه‌های راهسازی شده است،گفت: تمامی کارشناسان راهسازی در تمامی شهر‌ها و قسمت‌های مهم کشور فعال هستند و تمامی پروژه‌های راهسازی در سراسر کشور به صورت مداوم فعالیت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی از اقدامات سازمان برنامه و بودجه تقدیر کرد و افزود: تا پایان دولت و با همت سازمان برنامه و بودجه می‌توانیم ۵۸۵ کیلومتر آزادراه به آزادراه‌های کشور اضافه و به بهره‌برداری برسانیم. تاکنون با همت تمامی مسئولان حدود ۳۰۰ کیلومتر راه به بهره‌برداری رسیده و در مجموع شاهد رشد ۳۵ درصدی طول آزادراه‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم بوده‌ایم.

اسلامی به برطرف کردن مناطق آسیب پذیر هم اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور رفع مناطق آسیب پذیر از لحاظ حجم ترافیک و حوادث جاده‌ای هم در دستور کار قرار گرفته است، به طوری که امسال سعی کرده‌ایم جاده‌های اصلی را به بزرگراه تبدیل کنیم.

او افزود: حدود ۷۳۲ کیلومتر از جاده‌های اصلی به بزرگراه تبدیل شده و یک هزار کیلومتر هم راه روستایی در این حوزه تکمیل و آسفالت شده است.

وزیر راه وشهرسازی توصیح داد: یک هزار کیلومتر راه روستایی دیگر را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم که به دلیل افزایش باران و برف ساخت آن کمی به تأخیر افتاده است که با مناسب شدن وضعیت هوا سرعت ساخت در این حوزه در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار