بیانیه شورای امنیت در اعتراض به شهرک سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی

شورای امنیت در بیانیه‌ای که حمایت تمامی اعضا را کسب کرده است، از همه طرف‌ها درباره مسئله فلسطین خواست تا از تضعیف راه‌حل‌های یکدیگر خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل از همه اعضا خواست تا حمایت خود را از راه‌حل‌های فلسطین و اسرائیل نشان دهند تا بین آنها صلح برقرار گردد.

 پس از اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر برای پروژه جدید شهرک‌سازی در شرق قدس، شورای امنیت در بیانیه‌ای که  حمایت تمامی اعضا از جمله آمریکا را کسب کرده است، از طرفین خواست تا از تضعیف راه‌حل‌های یکدیگر خودداری کنند.

در این بیانیه که در بلژیک منتشر شده و تمامی ۱۴ عضو آن را مورد حمایت قرار داده‌اند، آمده است: «اعضای شورا حمایت خود را برای شروع مذاکرات عمیق اعلام کنند تا طرفین در صلح و آرامش و با مرزهای مشخصی در کنار یکدیگر به زندگی ادامه دهند. همه اعضا باید از تضعیف راه حل طرفین خودداری کنند تا چشم انداز یک صلح عادلانه، جامع و پایدار حفظ شود.»

همچنین این شورا بر «لزوم افزایش تلاش های جمعی برای شروع مذاکرات» تاکید و عمیقا نسبت به «اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر پیش از این از طرح خود برای ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه معالی ادومیم در کرانه باختری خبر داده است.

اتحادیه اروپا نیز روز شنبه در واکنش به این طرح اعلام کرد: «این طرح برای هر دو طرف چیزی جز ضرر نخواهد بود».

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپای نیز گفت: «این طرح پیوند جغرافیایی و خاکی بین بیت‌المقدس و بیت لحم را کاهش می‌دهد و فلسطینی‌هایی که در این مناطق زندگی می‌کنند را منزوی خواهد کرد.»

روز دوشنبه رژیم صهیونیستی و آمریکا ادعا کردند در تلاشند مناطقی را که اسرائیل طبق طرح به اصطلاح صلح دولت آمریکا برای «پایان دادن به مناقشه فلسطینی-اسرائیلی» موسوم به «معامله قرن» قصد دارد الحاق کند، را ترسیم کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار