بیش از هزار و هشتصد نفر قربانی اعمال مجرمانه دو هکر اراکی

دو هکر اراکی که بیش از هزار هشتصد نفر را قربانی اعمال مجرمانه خود کرده بودند توسط پلس استان مرکزی دستگیر شدند.

بیش از هزار و هشتصد نفر قربانی اعمال مجرمانه دو هکر اراکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان از دستگیری دو هکر خبرداد و گفت: طی یک ماه گذشته یکی از شهروندان شهرستان اراک با مراجعه به پلس فتا استان مرکزی اعلام می‌کند که هکر اطلاعات شخصی او را در صفحه اجتماعی اینستاگرام هک کرده است و از همین طریق هم مدتی است از او اخاذی می‌کنند.

او ادامه داد: بر اساس این گزارش پلیس فتا استان مرکزی با انجام اقدامات فنی نهایتا دو هکر را در شهرستان دیگری از استان مرکزی شناسایی می‌کنند و طی یک عملیات غافلگیرانه این دو نفر دستگیر می‌شوند.

سرهنگ شهرستانی اظهار کرد: بیش از هزار و هشتصد نفر قربانی اعمال مجرمانه این دو هکر بوده اند.

او در خصوص شگرد این دو هکر گفت: لینک‌هایی را طراحی کرده بودند که برای مخاطبان عناوین جذابی را داشته است و از همین طریق اطلاعات شخصی مخاطبین را می‌گرفتند و اقدام به اخاذی می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به مردم توصیه کرد: هیچوقت به اینگونه عناوین و موضاعات اعتماد نکنند، زیرا به راحتی اطلاعات شخصیشان هک می‌شود.

توقیف پنج خودروی حامل کالای قاچاق طی ۲۴ ساعت گذشته

سردار مفخمی شهرستانی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود پنج دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق که سرعت بسیار زیاد و خطرناکی داشتند توقیف شدند.

او ادامه داد: رانندگان این خودرو‌ها دستگیر شدند و کالا‌های قاچاق مختلف اعم از پوشاک و لوازم خانگی و... از آن‌ها کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.