خود مراقبتی عامل موثر در پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: مراقبت روزانه و رعایت بهداشت فردی مهمترین عامل موثر در پیشگیری از کرونا ویروس جدید است.

خود مراقبتی عامل موثر در پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جدیدانتظار مهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: علائم بیماری کرونا جدید تفاوتی با بیماری‌های حاد تنفسی که تاکنون در جامعه وجود داشته، ندارد بعضی از بیماری‌ها مانند سارس و مرس، آنفولانزای فوق حاد پرندگان واقعا کشنده بودند، بیماری کرونا مانند سایر بیماری‌های تنفسی موجود در دنیا بی خطر است و فقط شدت انتقال آن بیشتر بوده و احتمال مرگ و میر آن کمتر است.

او با اعلام اینکه مردم با رعایت بهداشت فردی و خود مراقبتی می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس جدید اقدام کنند، افزود: به علت تماس با سطوح مختلف در مکان‌های متفاوت توسط دست افراد شستشوی دستان را با آب و صابون مایع و یا محلول‌های ضد عفونی کننده به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه الزامی است.

انتظار مهدی خاطر نشان کرد: بر اساس یافته‌ها این ویروس به مدت ۹ روز بر روی اشیاء و سطوح باقی می‌ماند شستشوی دست‌ها بعد از انجام کار‌های روزانه و در منزل به طور مرتب توسط تمامی افراد خانواده بایستی انجام شود. بهداشت تنفسی یعنی کسی که به بیماری حاد تنفسی مبتلا شده و در منزل استراحت کنند، این باعث می‌شود که فرد زودتر بهبود پیدا کرده و از انتشار ویروس در محیط جلوگیری به عمل آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اظهار داشت: گروه‌های در معرض خطر مادران باردار، سالمندان، کودکان زیر ۵ سال و افرادیکه دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلب و عروقی، آسم، سرطان و دارای ضعف سیستم ایمنی بدن هستند.

انتظار مهدی تصریح کرد: در صورت نیاز به خروج از منزل حتما بیماران دارای مشکل حاد تنفسی از دستمال تمیز و یا ماسک استفاده کرده و در صورت همراه نداشتن موارد فوق در هنگام عطسه و یا سرفه آرنج خود را در نزدیک دهان خود گرفته تا از انتشار قطرات ریز به محیط جلوگیری به عمل آورند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.