اقلام بهداشتی در مراکز حساس سپاه سطح استان سمنان توزیع شد

جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان سمنان گفت: اقلام بهداشتی مختلف ازجمله مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش در مراکز حساس سپاه نواحی استان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ علی خالقیان در گفتگو با خبرنگاران از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: اقلام بهداشتی ازجمله مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش در مراکز حساس سپاه نواحی استان توزیع شد.

او با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن سالن اجتماعات و آشپزخانه‌های سپاه در تمام نواحی استان سمنان در دستور کار قرارگرفته است، افزود: استکبار جهانی یک بازی سیاسی اقتصادی کثیف و خطرناکی را ابتدا علیه کشور چین آغاز کرد و با شیوع ویروس کرونا باعث شد این کشور ازلحاظ اقتصادی و سیاسی ضربه بخورد.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان سمنان بابیان اینکه در حال حاضر ۲۵ کشور مبتلابه این بیماری شدند، خاطرنشان کرد: با ورود این ویروس به ایران، سپاه بر خود لازم دانست تدابیر زیستی را در راستای پیشگیری مداوم و کمک به دولت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت برای کنترل این تهدید زیستی انجام دهد.

خالقیان با اشاره به اینکه ویروس کرونا ازنظر مرگ‌ومیر درصد کمتری نسبت به آنفولانزا و ویروس‌های پیشین دارد، تصریح کرد: این ویروس به دلیل سرعت انتشار بالا دارای اهمیت ویژه‌ای است که عموم مردم باید با رعایت توصیه‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری اقدام کنند.

او بابیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان برای سربازان در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: تاکنون هفت دستورالعمل برای رده‌های مختلف سپاه ارسال‌شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان سمنان بیان کرد: اطمینان داریم با بسیج و همتی که در کشور ایجادشده است ویروس کرونا به‌زودی شکست می‌خورد، اما لازمه این شکست حفظ آرامش است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.