استقرار تیم‌های راهداری در مناطق حساس محور‌های استان سمنان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: تمام نیرو‌های عملیاتی و پشتیبانی راهداری استان به حالت آماده باش هستند و در نقاط حساس جاده‌ها مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا عرب احمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اخطار‌های هواشناسی سمنان، گفت: طی چند روز گذشته، نیرو‌های عملیاتی راهداری استان در قالب تیم‌های مختلف به حالت آماده باش درآمدند.

او افزود: بخش‌های آسیب‌پذیر محور‌های استان سمنان در بارش‌های شدید به منظور جلوگیری از هر گونه اختلال در رفت و آمد‌ها شناسایی شد.

محمدرضا عرب احمدی بیان کرد: با استفاده ار تجربه بارندگی‌های گذشته مسیر‌های آسیب‌پذیر، شناسایی و توسط چند تیم راهداری تجهیزات فنی محور‌های مواصلاتی بررسی شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سمنان، ادامه داد: بارندگی در غرب و مرکز استان از شدت بیشتری برخوردار است که به همین منظور از پیمانکاران طرح حرم تا حرم در محدوده مسیر گرمسار تا سمنان خواسته شد تمام آبرو‌ها را لایروبی و باز کنند.

او یادآور شد: دستور داده شد پیمانکاران طرح حرم تا حرم و راه و شهرسازی به محض شدت بارش‌ها و جاری شدن سیلاب در مسیر سمنان- گرمسار، آب‌ها را به سمت بالادست هدایت کنند.

عرب احمدی با اشاره به استقرار تیم‌های راهداری در مناطق حادثه‌خیز، تاکید کرد: با آغاز برف و بوران، نمک‌پاشی محور‌های کوهستانی توسط این اداره کل برای جلوگیری از مسدود شدن جاده‌ها و اختلال در رفت و آمد‌ها انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سمنان یادآور شد: تا زمانی که نیاز به مسدود شدن محور‌های کوهستانی به ویژه در شهرستان مهدیشهر نباشد، این کار صورت نمی‌گیرد، اما در صورت بروز هرگونه احساس خطر، با همکاری پلیس راه و فرمانداری جاده‌ها مسدود می‌شود.

او تاکید کرد: تمام نیرو‌های عملیاتی، ستادی و پشتیبانی راهداری سمنان به حالت آماده باش و در قطعات مختلف جاده‌های حساس استان مستقر شدند، اما مردم باید از تردد غیرضروری در این روز‌ها پرهیز کنند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی دارد.

هواشناسی استان سمنان برای امروز و فردا بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد. این سامانه بارشی بارش باران بین ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر در غرب استان سمنان را به همراه دارد و نیز در روز چهارشنبه بارندگی به میزان ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر و در ارتفاعات بارش برف ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتری دور از انتظار نیست.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار