برگزاری نشست راهکاری مقابله با بیماری کرونا در مهران

‍ نشست راهکاری مقابله با بیماری کرونا به همت شورای اسلامی شهر مهران به ریاست فرماندار در شورای اسلامی برگزار شد.

برگزاری نشست راهکاری مقابله با بیماری کرونا در مهران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ در این نشست که فرماندار‌‏ اعضای شورای اسلامی شهر ‏،شهردار روسای شبکه بهداشت بیمارستان امام حسین (ع) نیرو‌های نظامی و انتظامی گمرک و پایانه مرزی نیز حضور داشتند بر مقابله جدی و پیشگیرانه تاکید شد.

در این نشست عیدی نیا رییس شورای اسلامی مهران با بیان اینکه از دغدغه‌های جدی مردم حضور اتباع بیگانه در شهر مهران است گفت : باید از ورود اتباع بیگانه به شهر مهران در این برهه زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا است جلوگیری کرد.

او خاطرنشان کرد: شهر مهران از نظر استراتژیکی به دلیل تردد مسافران از سراسر کشور بسیار با اهمیت است باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به صورت جدی کار‌های پیشگیرانه در این شهر مرزی صورت گیرد.

قاسمی فرماندار مهران نیز با بیان اینکه خوشبختانه هیچ موردی از ویروس کرونا در شهر مهران دیده نشده گفت: هیچ مورد مشکوکی دال بر وجود ویروس کرونا در شهرستان نبوده و به عزیزان زائران اتباع خارجی در شهر مهران اطلاع رسانی شده با توجه به اینکه مرز بسته است و برای اینکه هزینه زیادی متحمل نشوند بر اساس موازین شرعی و قانونی مهران را ترک کنند.

او افزود: طی صحبتی با دادستان مقرر شد ایشان پیگیر شوند و در صورت امکان از ورود کاروان‌ها به داخل شهر مهران جلوگیری شود همچنین مقرر شده اتباع خارجی که از مرز مهران وارد می‌شوند مستقیما از پایانه مرزی سوار و در شهر مهران توقف نداشته باشند.

فرماندار مهران اظهار کرد: بانک‌ها هم با توجه به ارتباط مستقیم با مردم کاملا ضد عفونی شوند ادارات و مکان‌های پرجمعیت در اولویت گندزدایی هستند همچنین شهروندان از مسافرت‌های غیرضروری و ملاقات در بیمارستان خود داری کنند و تجمعاتی همچون مراسم فاتحه خوانی و مراسم عروسی امتناع و حتی اعتکاف نیز برگزار نمی‌شود تا شرایط به شرایط عادی برگردانده شود.

قاسمی در پایان تاکید کرد: شهروندان آرامش دااشته باشند و هیچ خطری شهر مهران تهدید نمیکند تا الان هیچ مشکلی نداشتیم و مهمترین موضوع پیشگری است و مردم استرس به خود وارد نکنند و اگر کوچکترین اتفاقی باشد صادقانه و صمیمانه شهروندان عزیز در جریان امر قرار میدهیم چنانچه کوچکترین مورد مشکوکی باشد در اتاق ایزوله بیمارستان قرنطینه و سیر مراحل پزشکی انجام میگیرد

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.