آذربایجان غربی آماده مقابله با کرونا ویروس

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از آمادگی استان برای مقابله با کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل داریم و قابل مهار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود:از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا ۸۰ نفر حتی متوجه نمی‌شوند که کرونا دارند و از بین آن‌ها نیز ۱۸ نفر به پزشک مراجعه می‌کنند و درمان می‌شود و فقط دو نفر منجر به فوت می‌شود، بنابراین میزان مرگ و میر فقط ۲درصد است.

وی با اشاره به علائم کرونا ویروس افزود:مردم نگران نباشند، این ویروس علائم سرماخوردگی را دارد و شامل درد‌های عضلانی، سردرد، آبریزش بینی، گلودرد است، در صورت مشاهده این موارد در منزل ماندن، استراحت کردن و خوردن مایعات را توصیه می‌کنیم، اما اگر تب بالای ۳۸ درجه داشتند حتما به پزشک مراجعه کنند که مسیر بهبودی را تسریع خواهد کرد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به شایعات کرونایی تصریح کرد:باوجود شایعات ما هیچ مورد فوتی نداشتیم، فوت پسربچه ۱۲ ساله در بیمارستان طالقانی بر اثر کرونا نبود و زمینه بیماری داشت.

آقازاده با اشاره به آخرین جزئیات ابتلا به این ویروس گفت: فقط ۱۲ نفر مورد مشکوک داشتیم که ۷ مورد آن منفی بود و منتظر جواب ۵ ازمایش هستیم که احتمال زیاد منفی است.

او گفت:امروز ازمایش اولیه ۸ نفر مشکوک به کرونا نیز انجام و برای بررسی به تهران ارسال شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: بیمارستان طالقانی ارومیه و فاطمه زهرا (س) میاندواب به عنوان مراکز پذیرنده بیماران کرونایی انتخاب شده‌است، اما اگر وضعیت اضطراری شد ۱۸ تخت ICU در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز تجهیز شده که مبتلایان انتقال یابند که خوشبختانه تا این لحظه هیچ موردی نداشتیم که حتی در بیمارستان طالقانی نیز نیاز به بستری داشته باشد.

او با اشاره به اینکه افزاد مسن و بانوان باردار بیشتر در معرض خطر هستند، گفت:این افراد باید بیشتر رعایت کنند، ضمن خوردن سبزیجات و مرکبات، مکمل‌های دارویی نیز برای این افراد توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کودکان زیر ۱۴ سال ابتلا به کرونا کمتر است گفت:کرونا درمان ندارد فقط پیشگیری اهمیت دارد، بنابراین افراد خودمراقبتی کرده و ضمن رعایت بهداشت فردی از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

او گفت:دادستانی، نیروی انتطامی و دانشگاه علوم پزشکی مصمم بر برخورد قاطع با احتکارکنندگان است و ماسک، ژل‌های صدعفونی کشف شده در بین بیمارستان‌های دولتی توزیع می‌شود.

وی افزود:مردم بجای توجه به شایعات فضای مجازی، خودمراقبتی را بیش از همه مورد توجه قرار دهند.
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.