فرماندار نهاوند در جلسه ستاد بحران نهاوند؛

باران و سیلاب زیر ساخت های روستایی نهاوند را تخریب کرد

فرماندار نهاوندگفت: باران سیل آسای دیروز به زیر ساخت ها در روستاهای شهرستان خسارات بالایی وارد کرد.

باران و سیلاب زیر ساخت های روستایی نهاوند را تخریب کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  مراد ناصری، فرماندار نهاوند گفت: بارش های باران شدید دیروز با وجود آمادگی در برابر بارش های سیل آسا به بسیاری از جاده های روستایی و زیر ساخت ها در روستاها خسارت زد.

او با اشاره به بارش نزدیک به  ۱۲۰ میلی متری باران طی یک شبانه روز در این شهرستان افزود: خوشبختانه با انجام عملیات های مدیریتی و آمادگی در برابر باراش های سیلابی هیچ گونه  خسارت جانی در این بارش ها نداشتیم.

او با اشاره به اجرای طرح های مدیریت بحران و جمع آوری سیلاب ها پس از باران شدید بهار امسال افزود: تجهیزات شهرستان برای مهار باران سیلابی و میزان آب وارد شده به شهرستان از بالا دست جواب گو نبود و از مرکز استان برای مهار آن کمک گرفتیم.

فرماندار نهاوند گفت:استاندار همدان به خاطر شرایط بحرانی معاون عمرانی خود را به نهاوند اعزام کرد که ایشان به همراه تعدادی از مدیران ساعت ۲و ۳۰بامداد در جلسه ستاد بحران شرکت کردند همچنین مسئولان استانی از چندین روستای خسارت دیده بازدید کردند.

لوله آب شرب ۲۴ روستای بخش مرکزی نهاوند دچار شکستگی شد

ناصری از رانش  جاده گاماسیاب و خسارت  به زیرساخت های آب شرب نهاوند خبر داد و افزود : لوله آب شرب ۲۴ روستای بخش مرکزی دچار شکستگی شد و بقیه روستاها هم این مشکل را دارند.

او بیان کرد : زیرساخت های کشاورزی مانند شیلات و زمین های زراعی و واحدهای دامداری همچنین جاده ها و آب شرب به شدت خسارت دیده اند و تنها با اعتبارات کلان ملی می توان خسارت مردم نهاوند و روستاهای آنها را جبران کرد.

فرماندار نهاوند بیان کرد: اگر لای روبی نهر ها  و رودخانه گاماسیاب انجام نمی شد بیشتر روستاهای حاشیه رودخانه تخریب می شدند با این حال هم دچار خسارت های زیادی شدیم که نیازمند اعتبارات ملی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.