غذا‌ها آلوده به کرونا نیست/ تجمع در رستوران خطر آفرین است

متخصص عفونی و پزشک فوکال پوینت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: غذا‌ها به خودی خود مشکلی ندارد، اما تجمع افراد در رستوران‌ها ممکن است باعث انتقال ویروس کرونا از فرد بیمار به افراد سالم شود.

غذا‌ها آلوده به کرونا نیست/ تجمع در رستوران خطر آفرین استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ناصر خسروی متخصص عفونی و پزشک فوکال پوینت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: غذا‌ها به خودی خود مشکلی ندارد، اما تجمع افراد در رستوران‌ها ممکن است باعث انتقال ویروس کرونا از فرد بیمار به افراد سالم شود.

او افزود: با توجه به امکان انتقال ویروس کرونا در فرآیند تهیه و توزیع غذا‌های رستورانی و فست فودها، به افراد توصیه می‌شود تا حد امکان وعده‌های غذایشان را در منزل تهیه نمایند.

خسروی اضافه کرد: مراقبت در برابر بیماری‌های واگیردار صرفاً مختص بیماری کرونا نیست، هر بیماری که حالت اپیدمی داشته باشد نیازمند پیشگیری است.

او با اشاره به اینکه همه راه‌های مراقبت و پیشگیری در بیماری‌های مسری مشابه هم هستند و شستشوی مرتب دست‌ها در طول روز راحت‌ترین راه در قطع زنجیره انتقال ویروس‌ها است ادامه داد: در بحث کروناویروس نیز شستن دست‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهی است که می‌تواند چرخه انتقال بیماری از محیط و سطوح به بدن را قطع نماید.

خسروی با بیان اینکه کرونا ویروس بین ۳ ساعت تا ۹ روز بر روی سطوح و محل‌های مرطوب زنده می‌ماند گفت: هم به افراد سالم و هم به آن‌هایی که مبتلا به بیماری‌های سیستم فوقانی هستند توصیه می‌شود کمتر در مکان‌های عمومی حاضر شوند.

او با تأکید بر اینکه هر کس در خانواده خود باید یک مأمور بهداشتی و درمانی باشد افزود: افراد سالم نیازمند استفاده از ماسک نیستند.

خسروی، عمر مفید ماسک‌های معمولی را حدود ۳ ساعت اعلام و اضافه کرد: پس از استفاده، ماسک‌های آلوده باید به شیوه‌ای بهداشتی دفع شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.