تجمع آئین لیله الرغائب ممنوع

امام جمعه بافق گفت: مردم امسال از تجمع در گورستان‌ها برای برگزاری آئین لیله الرغائب خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق با بیان اینکه اجتماع مردم در آئین لیله الرغائب می‌تواند احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش دهد، از مردم شهرستان خواست امسال از تجمع در گورستان‌ها برای برگزاری آئین لیله الرغائب خودداری کنند.

او  افزود: تجمع مردم برای انجام برخی از تجمعات و همچنین مناسک دینی به ویژه توزیع خوراکی در مراسم لیله الرغائب، ضریب شیوع احتمالی بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام  سلیمانی به سنت دیرینه مردم متدین شهرستان بافق مبنی بر برگزاری لیله الرغائب در پنجشبه شب اول ماه مبارک رجب المرجب اشاره کرد و گفت: مردم شریف شهرستان می‌توانند به جای حضور در گورستان و محل دفن افراد، نیت خود را در قالب بسته‌هایی بهداشتی حاوی قند، چای، گوشت، برنج و غیره  را به نیازمندان هدیه کنند و مطمئن باشند ثواب آن بیش از پیش به اموات می‌رسد.

امام جمعه بافق با بیان اینکه مردم از توزیع شیرینی، حلوا، پشمک و سایر خوراکی‌ها در این آئین و تجمع برمزار مردگان خودداری کنند تصریح کرد: کمک نقدی به مراکز نیکو کاری، ایتام، مرکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی و نیازمندان واقعی جامعه از دیگر راه‌های برگزاری مراسم لیله الرغائب توصیه می‌شود.

به گفته حجت الاسلام سلیمانی، در این برهه حساس توجه به اصول بهداشتی بیش از هر زمانی اهمیت دارد و مسوولان بهداشت اعلام کردند چنانچه موازین بهداشتی رعایت شود، ویروس این بیماری ظرف مدت کوتاهی از بین خواهد رفت بنا براین نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنیم، چون سلامتی مردم از همه چیز مهم‌تر است.

سید علی نوروز زاده شهردار بافق نیز از مردم شریف و بزرگوار خواست به منظور حفظ سلامت خود و شهروندان از تجمع در تمامی آرامستان‌های شهر در لیله الرغائب امسال خودداری کنند.

سیدعلی نوروززاده در ادامه به تشریح تلاش‌های شهرداری از ابتدای هفته جاری جهت جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا پرداخت و گفت: گوشه‌ای از اقدامات شامل حذف ثبت اثر انگشت ورود و خروج کلیه پرسنل، اطلاع رسانی عمومی با بنر، تراکت، پوستر. بروشور، ضدعفونی مستمر اتوبوس‌های خط واحد، ضدعفونی روزانه سرویس‌های بهداشتی عمومی و آبخوری‌ها، ضدعفونی فضا‌های اداری و سایر اقداماتی که مورد تاکید مسولان بهداشتی است.

او اظهار امیدواری کرد: با تلاش و همدلی همگانی شاهد ریشه کنی هرچه سریعتر این ویروس از کشورمان باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار