کرونا در اروپا؛

وزیر بهداشت فرانسه: بستن مرز‌هایمان با ایتالیا تاثیری در شیوع کرونا ندارد

وزیر بهداشت فرانسه مسئله بستن مرز‌های این کشور با ایتالیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رد کرد.

وزیر بهداشت فرانسه: بستن مرز‌هایمان با ایتالیا تاثیری در شیوع کرونا نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴,​ ویروس کرونا همچنان در حال شیوع در اروپاست. موارد جدید آلوده شدن به ویروس کرونا در آلمان، اتریش و حتی فرانسه شناسایی شده است. این در حالیست که از دیدگاه «اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه ایزوله کردن ایتالیا اقدامی نامناسب و ناکارآمد است.

اولیویه وران گفت: ما ابتکار عملی داریم که در واقع یک اساسنامه برای عملکرد روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده است که متکی بر اصولی مانند همکاری و کمک متقابل است. طبق تصمیم ما بستن مرز‌ها قرار نیست اتفاق بیفتد، زیرا چنین اقدامی بی اثر است. ما همچنین تصمیم گرفتیم نباید رویداد‌های بزرگ را لغو کنیم و باید رویداد‌ها را یک به یک بررسی کنیم. ما هماهنگ هستیم و با هم همکاری می‌کنیم و اطلاعات بهداشتی، علمی و پزشکی را که در اختیار داریم تبادل خواهیم کرد.

روز گذشته فرانسه در حالی از ۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که پیش از این وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده بود آخرین شهروند فرانسوی مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته است.

وزیر بهداشت فرانسه درباره احتمال شیوع دوباره این بیماری در این کشور هشدار داد و از مردم خواست به شهر میلان و شهر‌های شمالی ایتالیا سفر نکنند.

ایتالیا در حال حاضر بیشترین شمار تلفات و افراد مبتلا به ویروس کرونا را در میان کشور‌های اروپایی دارد و مقامات این کشور اقدام به قرنطینه چند شهر کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار