آب‌گرفتگی روستای سفیدکن دورود/راه روستا مسدود است

دبیر ستاد بحران شهرستان دورود گفت: آب‌گرفتگی در روستای سفیدکن در حوزه بخش سیلاخور با توجه به شدت بارش‌ها رخ داده و پل دسترسی این روستا فعلاً مسدود است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر لک دبیر ستاد بحران شهرستان دورود اظهار داشت: وضعیت شهرستان دورود بحرانی نیست، آب وارد منازل مردم شهرستان دورود نشده و قطعی برق و گاز نداشتیم.

او با اشاره به بارش دو روز اخیر در دورود افزود: میزان بارندگی در حدود ۱۲۵ میلی‌متر را در این شهرستان داشتیم که خوشبختانه هم آب رودخانه هم خیلی بالا نیامده که بخواهد سرریز کند و بارندگی تا ظهر قطع می‌شود.

دبیر ستاد بحران شهرستان دورود عنوان کرد: هیچ مسیری در این شهرستان که بر اثر شدت بارش‌ها مسدود شده باشد وجود ندارد، اما آب‌گرفتگی در برخی از مسیر‌های روستایی شهرستان دورود رخ داده‌است.

او با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان دورود شرایط پایدار است، بیان کرد: شدت بارندگی‌های شب گذشته در دورود بسیار زیاد بود در سطح شهر نیز دیشب آب‌گرفتگی در منطقه ناصرالدین و خیابان برق داشتیم.


بیشتر بخوانید:


لک در ادامه گفت: کانال آب در منطقه ناصرالدین و دهنو سرریز کرده و آب وارد کوچه و خیابان شده‌بود که شب گذشته این کانال توسط شهرداری باز شد.

دبیر ستاد بحران شهرستان دورود خاطرنشان کرد: سیل در شب گذشته به‌دلیل بارش زیاد وارد کوچه‌ها شد، اما وارد منازل مردم نشده و گزارشی دال بر اینکه سیل وارد خانه کسی رفته است نداشتیم و الان شرایط عادی است.

لک با اشاره به اینکه راه ارتباطی روستای کارخانه سفیدکن در اثر شدت بارندگی و سیل در دورود قطع شده‌است افزود: با توجه به شدت بارش‌ها آب‌گرفتگی در روستای سفیدکن در حوزه بخش سیلاخور دورود را داشتیم و پل دسترسی این روستا فعلاً مسدود است، اما روستای در محاصره سیل تا این لحظه نداریم.

دبیر ستاد بحران شهرستان دورود عنوان کرد: از سد کمال صالح حدود ۵۵ متر مکعب در ثانیه آب وارد سد مروک دورود می‌شود و تا ساعت ۲۳ شب گذشته دریچه‌های سد مروک باز بودند.

او با بیان اینکه حدود ۳۸ متر مکعب به سمت پایین رهاسازی آب از خروجی سد مروک دورود داشتیم که سرریز می‌شد، بیان کرد: از امور آب به‌دلیل وضعیت بحرانی ایجادشده دستور دادند که دریچه‌های سد بسته شود، الان هرچه آب از سمت سد کمال صالح می‌آید پشت سد ذخیره می‌شود و دریچه‌های خروجی سد فعلاً تا ظهر بسته‌است.

لک با بیان اینکه اگر وضعیت شهر عادی بماند دوباره دریچه‌های خروجی آب سد مروک دورود باز می‌شود که اضافه آن به پایین سرریز شود، افزود: نیاز نیست مردم خانه‌های‌شان را تخلیه کنند، چون بارندگی در حال اتمام است و هیچ مشکلی نداریم.

او تصریح کرد: یک ساختمان ۲ طبقه در منطقه سری‌ساتی به‌خاطر بارندگی تخریب‌شده، اما خسارت جانی نداشتیم، هم‌چنین خیابان برق جلوی آتش نشانی دچار آب‌گرفتگی شده بود که شب گذشته با هماهنگی فرماندار و شهردار دستور کندن خیابان این منطقه داده شد تا آب را تخلیه کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار