رئیس سازمان استاندارد:

رایزنی برای تغییر استاندارد کره وارداتی از نیوزلند

پیروزبخت گفت: کره از نیوزلند به ایران وارد می‌شود و اختلافی بر سر ماده‌ای به نام اسید لوریک بین استاندارد ما و استاندارد این کشور وجود دارد.

رایزنی برای تغییر استاندارد کره/ نتایج تحقیقات استاندارد را تعیین خواهد کردبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد در حاشیه دیدار با سفیر هلند اظهار کرد: ما مدت‌هاست مذاکراتی را با کشور نیوزلند انجام می‌دهیم که یکی از مهم‌ترین موضوعات آن‌ها در خصوص کره است. کره از این کشور به ایران وارد می‌شود؛ اختلافی بر سر ماده‌ای به نام اسید لوریک بین استاندارد ما و استاندارد این کشور وجود دارد. برای ارزیابی این موضوع تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم  و بر اساس نتیجه آن استاندارد داخلی را تعیین خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: شرایط استاندارد شهربازی ها نگران کننده بود 


او با اشاره به اهمیت دستیابی به عدد قطعی در تعیین استاندارد گفت: تا به امروز این اختلاف ۱.۵ درصدی که بین کشور ما و نیوزلند وجود داشته است تأثیر بسیار ناچیزی داشته، ۹۶ درصد از واردات کره ما با استاندارد ۴.۵ انجام شده است. در صورتی که تغییر این استاندارد با توجه به سبد غذایی هموطنانمان تغییری در سلامت آن‌ها ایجاد نکند، استاندارد را تغییر خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار