بارش برف وباران در جاده‌های کردستان

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهدای، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت:در حال حاضر برف و باران بیشتر جاده‌های اصلی و فرعی این استان را فرا گرفته و تقریبا تمام محور‌ها شاهد بارش برف هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دانش زندی با بیان اینکه از صبح دیروز تاکنون بارش برف و باران بسیاری از نقاط استان را فرا گرفته گفت:در حال حاضر برف و باران بیشتر جاده‌های اصلی و فرعی این استان را فرا گرفته و تقریبا تمام محور‌ها شاهد بارش برف هستیم.

او افزود: بیشترین شدت بارش برف در محور‌های منتهی به سقز و دیواندره، سنندج - دیواندره، دیواندره - بیجار، دیواندره - سقز و سقز - بوکان، سقز - بانه و همچنین مسیر‌های سنندج - قروه - همدان گزارش شده است.

زندی بیان کرد: باران در دیگر محور‌های استان نیز به صورت شدید ادامه دارد و در برخی محور‌ها برف و باران به صورت همزمان ریزش دارد که این پدیده‌ها موجب لغزندی سطح جاده‌ها و کُندی تردد خودرو‌ها شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهدای، حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: هم اکنون ارتفاع برف در حاشیه جاده سنندج - مریوان به پنج سانت و در محور قروه - همدان به حدود سه سانتی متر رسیده و پیش بینی می‌شود با توجه به تداوم بارش و افزایش شدت آن بسیاری از جاده‌های استان تا ساعتی دیگر سفید پوش شود.

او تاکید کرد: با توجه به ادامه این پدیده‌ها توصیه می‌شود مسافران از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت الزام حتما زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به تعداد مسافران همراه داشته و از سلامت خودرو‌های خود قبل از سفر اطمینان حاصل کنند.

زندی مه گرفتگی جاده‌ها را از دیگر پدیده‌های حاکم در جاده‌های استان اعلام کرد و گفت: هم اکنون گردنه‌های استان در تمام محور‌ها شاهد مه گرفتگی شدید است که گردنه خان محور سقز - بانه و صلوات آباد سنندج دهگلان این پدیده باعث کاعش شعاع دید به حداکثر ۱۰۰ متر رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهدای، حمل و نقل جاده‌ای کردستان درپایان از ۵۱ مورد ریزش برداری در جاده‌های این استان طی شب گذشته خبر داد و گفت: راهداران در محدوده گردنه صلوات آباد، روستای نگل جاده سنندج - مریوان و گردنه ژالانه محور هورامان - سروآباد ریزش‌های حاصل از بهمن و سنگ کوه حاشیه جاده را پاکسازی کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.