تولید ۵۷ هزار تن شکر در کارخانه قند مغان

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: امسال ۵۷ هزار تن شکر در کارخانه قند مغان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جلال گلچین، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: پیش‌بینی می‌شود  این میزان تا پایان امسال به  بیش از ۶۵ هزار تن رسیده و روانه بازار شود.

او افزود: کارخانه قند مغان که بصورت نیمه فعال به کار خود ادامه می‌داد امسال با تغییرات و تعمیرات خط تولید و جذب نیروهای بیشتر فعالیت خود را آغاز کرد.

گلچین  از خرید ۵۰ دستگاه تراکتور از طریق کارخانه تراکتورسازی تبریز خبر داد و گفت: با توجه به پایین بودن توان ماشین‌آلات نیاز به ۲۲۰ دستگاه  تراکتور  وجود دارد که  خرید ۱۷۰ تراکتور  درخواست شده تا از طریق کارخانه تراکتورسازی تبریز خریداری شود.

او افزود:  برخی از دستگاه‌ها از جمله دستگاه سورتینگ میوه، کمپوت‌سازی، کنسروسازی و انواع آبمیوه‌گیری از  ترکیه خریداری شده که برای سال زراعی آینده می‌توان از توان آنها در فرآوری محصولات میوه باغات کشت و صنعت مغان استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از حمل ۲۵ کانتینر تجهیزات روغن‌کشی به کارخانه کشت و صنعت خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها ساخت ایتالیا  با ۱۰۵ میلیارد تومان خریداری شده  و سومین کارخانه روغن‌کشی در کشور را شامل می‌شود که منطقه  را از واردات روغن خام بی‌نیاز خواهد کرد.

گلچین  به جذب ۵۰۰ نفر نیری جدید در شرکت کشت و صنعت مغان اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود تا در مراحل بعد جذب نیرو را افزایش داده  به طوری که هدفگذاری ما اشتغال ۱۰ هزار نفر از مردم منطقه با اولویت نیروهای بومی در کشت و صنعت است.

او ادامه داد: در کنار کشت و صنعت مغان امیدواریم کشت و صنعت‌های دیگری نیز در پایاب سد خدافرین تشکیل شود تا امکان توسعه تولید و اشتغال فراهم آید.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.