با ترس از کرونا چه کنیم؟

یک روانشناس گفت:لازم است افراد در جهت کنترل هیجان و خودکنترلی صحیح به منظور مواجهه با عامل استرس و اضطراب ناشی از کرونا آموزش داده شوند.

مهین پرور دکتر روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،درباره اثرات مخرب کنترل نکردن هیجانات منفی گفت: معمولاً در کنار هر واقعه‌ای که به سلامت جسم ما آسیب می‌رساند شک هم یکی از آثار منفی روانی است که می تواند آسیب زننده باشد.

این روانشناس ادامه داد:خبر داغ این روز‌ها شیوع کروناست و در چنین شرایطی برای جلوگیری از ایجاد شوک‌های روانی، مدیریت فضای روحی و روانی افراد و جامعه یک اقدام ضروری است.

او افزود: ترس از مرگ و بیماری یک واکنش طبیعی است، اما اگر این ترس زندگی افراد را مختل کند و عملکرد طبیعی فرد را از او بگیرد اختلال محسوب می‌شود.

مهین پرور ادامه داد: لازم است افراد در جهت کنترل هیجان و خودکنترلی صحیح به منظور مواجهه با عامل استرس و اضطراب ناشی از کرونا آموزش داده شوند چرا که استرس و اضطراب بسیار مخرب است.

این روانشناس در مورد اثرات مخرب استرس و اضطراب این گونه گفت: استرس و اضطراب باعث افزایش سطح کورتیزول و فعالیت دستگاه سمپاتیک می‌شوند و اگر بدن به مدت طولانی در وضعیت آماده‌باش دستگاه سمپاتیک قرار گیرد دچار فرسودگی روانی و جسمانی، افت عملکرد و ضعف دستگاه ایمنی بدن می‌شود که خود دلیلی برای آسیب پذیری بیشتر در برابر بیماری است.

او ادامه داد:مهم است که دولتمردان اخبار صحیح در مورد آمار مبتلا و مرگ و میر بیماری را به موقع منتشر کنند تا حس اعتماد در مردم به وجود بیاید.

مهین پرور ادامه داد:همینطور لازم است مردم اخبار این بیماری را از سامانه‌های وزارت بهداشت پیگیری کنند و دنبال روی همه اخبار در فضای مجازی نباشند چرا که خیلی از این اخبار ناموفق است و ایجاد تشویش می‌کنند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.