عزم شهرداری شهربابک برای پذیرایی از مسافران نوروزی

شهردار شهربابک گفت: شهرداری شهرستان تلاش خود را در زمینه‌های مختلف برای پذیرایی از مسافران نوروزی به کار گرفته است.

محسن کرمی نیا شهردار شهربابک در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، به تلاش‌های این نهاد در زمینه‌های مختلفی از جمله زیربنایی، زیرساختی، زیباسازی، اسکان مسافران و برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: طی مدتی که بنده از بهمن ماه عهده دار شهرداری شهربابک شده ام در حال پیگیری مسائلی از قبیل اجرای قسمتی از باند کندرو بلوار خلیج فارس شهرستان شهربابک با مشارکت اداره راه، شهرسازی، شرکت ملی صنایع مس، حمایت فرمانداری هستیم.

او با بیان اینکه بازارچه‌ی محله‌ای شهربابک در حال تکمیل است، افزود: سعی داریم بازارچه‌ای داشته باشیم که به طور متوسط بین ۱۵ تا ۲۵ درصد قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت‌های بازار داشته باشد.

کرمی نیا از مراحل درحال ساخت میدان میوه و تره بار شهربابک یاد کرد و اظهار داشت: برای این پروژه تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل و ارائه خدماتی نظیر برق رسانی، محوطه سازی و ... ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز هزینه خواهد شد.

او از وضعیت ظاهری نامطلوب برخی بوستان‌های شهربابک ازجمله بوستان‌های شاهد و ولیعصر یاد کرد و گفت: تلاش داریم روشنایی چراغ ها، محوطه و فضاسازی، مبلمان و دیواره‌های آنان را ساماندهی و اصلاح کنیم.

شهردار شهربابک عنوان کرد: خیابان‌های پرستار، سادات، پاسداران، بلوار جهاد که خاک بی کیفیت و آسفالت‌های نامطلوبی داشتند، در حال آسفالت مجدد آن‌ها هستیم.

او از آبگرفتگی چهارراه کوثر یاد کرد و بیان داشت: هدایت آب‌های سطحی و احداث کانیو را در دستور کار داریم که به زودی کار تکمیل آن به پایان می‌رسد.

کرمی نیا ساماندهی دو ورودی اصلی شهرستان را ضروری دانست و گفت: نصب تابلو، رنگ آمیزی و ایجاد فضای سبز بهتر در ورودی بلوار هفت تیر در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه کد رنگ فیروزه‌ای برای رنگ آمیزی جداول شهربابک انتخاب شده است و دلیل آن وجود معادن فیروزه در شهرستان است، ادامه داد: نامناسب بودن سیما و منظر شهربابک یکی از معضلات اصلی شهرستان است به طوری که دیوار‌ها آشفتگی بصری زیادی دارند، اما ما با رنگ کرم که شادی آفرین است قصد رنگ آمیزی آن را داریم.

کرمی نیا از کلنگ زنی بوستان پدر در ایام الله دهه فجر یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به تقارن روز درختکاری با ولادت امام علی (ع) و روز پدر، این مکان آماده سازی می‌شود که به این مناسبت شهروندان شهربابک به یاد و نام پدرشان نهالی بکارند و آبیاری کنند.

او همچنین از درختکاری تپه پیرجل در هفته درختکاری خبر داد.

کرمی نیا به طرح‌های مشارکتی و ورزشی شهرداری شهربابک اشاره و عنوان کرد: با همکاری شرکت مس و اداره ورزش و جوان شهربابک ایجاد سه زمین چمن در پارک ولایت، پارک بانوان و شهرک رزمندگان در دستور کار قرار دارد.

شهردار شهربابک گفت: از جمله برنامه‌های فرهنگی‌ای که داریم دو جشنواره هفت سین و شیرینی خانگی است که در قالب مسابقه برگزار خواهد شد و در شب نیز عید سرود خوانی و تئاتر خیابانی جزو برنامه‌های ماست.

او با اشاره به اینکه قصد داریم کمپ مسافر دائمی و حرفه‌ای در طول سال داشته باشیم، تصریح کرد: برای اسکان مسافران نوروزی امسال بوستان‌های ولیعصر و شاهد و باغ شهرداری مد نظرماست که در باغ شهرداری خدماتی از جمله چادر، پتو و ... ارائه خواهیم داد.

کرمی نیا با تاکید بر اینکه نباید در کنار اتوبان آلاچیق و سکو داشته باشیم و باید مسافران را به داخل شهر هدایت کنیم، افزود: المان‌هایی نظیر تونل گل، گلدان‌های گل در دیوار‌ها را برای استقبال از مسافران آماده خواهیم کرد.

او از برنامه شهرداری برای اصلاح سنگ جداول شکسته و ایجاد آبنمایی در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) یاد کرد و افزود: معرفی فیروزه و صنایع دستی شهرستان باید با برنامه ریزی و همکاری همه ادارات باشد.

کرمی نیا نظرات و پیشنهادات شهروندان شهربابک را برای پیشرفت بهتر شهر ضروری دانست و تصریح کرد: تلاش داریم برنامه‌ها را به شکلی اجرا کنیم که توازن عدالت در سراسر شهر برقرار باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار