کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خروج سامانه بارشی از نیمه غربی کشور/ دمای پایتخت افزایش می‌یابد

گودرزی گفت: از امشب ناپایداری در نیمه غربی کشور کاهش و بر میزان بارش در نیمه شرقی کشور افزوده می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از شدت کاهش ناپایداری جوی در نیمه غربی کشور خبر داد و گفت: امروز در اغلب مناطق کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید ادامه داشت و از امشب علاوه بر کاهش شدت ناپایداری در نیمه غربی و مرکز بر میزان بارش در نیمه شرقی افزوده می‌شود.

وی افزود: با کاهش شدت بارش از نیمه غربی و افزایش بارندگی در نیمه شرقی کشور، بارش در شمال شرق و شمال استان خراسان جنوبی بیشتر می‌شود، ضمن آنکه طی این مدت در مناطق مستعد بارش تگرگ و رعد و برق دور از انتظار نیست.

گودرزی با اشاره به اینکه پنج شنبه بعدازظهر سامانه بارشی از مرز‌های شرقی خارج می‌شود، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی جو در اکثر مناطق کشور نسبتا پایدار می‌شود و از غلظت گرد و غبار معلق در هوا در مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کاسته شده و هوا پاک‌می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی دیگر به کشور خبر داد و گفت: شنبه بعدازظهر با ورود سامانه مجدد بارشی از سمت غرب، بارش باران و برف در این مناطق آغاز شده و تا اوایل روز دوشنبه در نیمه شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز بارندگی ادامه دارد.

وی ادامه داد: روند تدریجی افزایش دما تا اوایل هفته آینده در اغلب مناطق کشور ادامه دارد، این درحالی است که در نیمه شرقی هوای سرد تا جمعه ادامه دارد و مجدد هوا گرم می‌شود.

به گفته وی، با توجه به بارش برف طی روز جمعه احتمال ریزش بهمن در جاده چالوس وجود دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه تا روز جمعه خلیج فارس و دریای عمان مواج است، بیان کرد: تا فردا بعدازظهر دریای خزر مواج خواهد بود.

دمای پایتخت افزایش می‌یابد

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: تا بعدازظهر امروز تهران بارانی بود و از امشب بارش در پایتخت پایان می‌یابد.

وی در پایان با بیان اینکه دمای پایتخت از فردا افزایش می‌یابد، تصریح کرد: امروز بیشینه دمای تهران ۷ درجه بود و فردا به ۱۱ درجه سانتی گراد می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار