اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با کرونا در جهرم

با هدف ممانعت از شیوع کروناویروس؛ عرضه قلیان در اماکن عمومی شهرستان جهرم ممنوع و برنامه‌های مناسبتی و تجمع‌های مختلف نیز در این شهرستان لغو شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: لوله قلیان از راه‌های پر خطر انتقال بیماری‌های واگیر نظیر کروناویروس محسوب می‌شود.

سید مجید ارجمند گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و انتقال آسان آن از طریق قطرات تنفسی فرد آلوده و ماندگاری ویروس بر سطوح عرضه قلیان در تمام کافه‌ها و سفره خانه‌های شهرستان جهرم ممنوع شده است.

او گفت: در صورت عدم رعایت و عرضه آن به مردم، به طور جد برخورد و آن کافه و سفره خانه متخلف پلمب خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم هم گفت: کسانی که در دو هفته اخیر به شهر‌هایی که در آن‌ها وجود کرونا ویروس تایید شده سفر کرده به نکاتی توجه کنند.

موحد افزود: اگر خودتان و اطرافیانتان علائمی از بیماری ندارید، حتما در خانه بمانید و از حضور در اماکن عمومی بپرهیزید، زیرا تا ۱۴ روز ویروس کرونا علائمی نداشته و در این مدت فرد می‌تواند عامل انتقال باشد.

او گفت: اگر دارای علائم خفیف تا شدید این بیماری، چون داشتن تب، درد عضلانی، سرفه‌های شدید خشک و مشکل حاد تنفسی هستید حتما به پزشک خانواده خود مراجعه نمایید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ارائه آموزش‌ها و مشاوره به شهروندان، گفت: شماره‌های ۵۴۴۴۰۸۱۷ و۵۴۴۴۶۹۹۰ از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ آماده پاسخگویی به شهروندان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم نیز از لغو تمام برنامه‌های مذهبی در این شهرستان خبر داد.

قریب‌زاده گفت: نظر به لزوم اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و پیرو ابلاغیه صادره از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، تا اطلاع ثانوی تجمعات عمومی و برنامه‌های فرهنگی قرانی و مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی برگزار نمی‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: هیچ یک از برنامه‌ها نظیر لیله الرغائب، میلاد ائمه، مراسمات ادعیه، اعیاد، موالید، محافل انس با قرآن، مراسم ختم و دیگر برنامه‌ها در اماکن تحت مدیریت اوقاف برگزار نخواهد شد.

قریب‌زاده از شهروندان درخواست کرد که تا فعلا از مراجعه به اماکن مذهبی و فرهنگی تحت اشراف اوقاف و امور خیریه خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار