تاکید استاندار بر ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قزوین

استاندار قزوین گفت: همه دستگاه‌ها موظف به پرداخت سهم خود و همچنین مشارکت در ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس با انتقاد از اینکه استان قزوین متأسفانه در زمینه داشتن مرکز فرهنگی دفاع مقدس از سایر استان‌های کشور عقب مانده است گفت: دستگاه‌های مرتبط با موضوع ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس موظف هستند که تمام اقدامات لازم برای ایجاد این مرکز را در اسرع وقت انجام دهند.

جمالی پور با بیان اینکه برای هر دستگاهی در خصوص ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس تکلیف و وظیفه‌ای تعیین شده است افزود: تمام دستگاه‌ها موظف به مشارکت در این زمینه هستند و هیچ بهانه و عذری در این خصوص قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

سرتیپ دوم بهنام پیری مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین هم گفت: ۲۶ استان کشور دارای مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستند، اما استان قزوین در این زمینه ضعیف عمل کرده و تا کنون این مرکز در استان ایجاد نشده است.

او افزود: اقدامات اولیه در این زمینه صورت گرفته است، اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها در روند اجرای این طرح ضعیف عمل کرده اند و منتظر مشارکت دستگاه‌های مختلف در این زمینه هستیم.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: زمینی به وسعت ۴۲ هزار متر مربع به منظور اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در منطقه باراجین در نظر گرفته شده و ۷ هزار و ۹۰۰ متر مربع برای زیربنای ساختمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیش بینی شده است.

پیری اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه این طرح محقق شده است.

او افزود: قرار است در این مرکز امکاناتی از قبیل موزه، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، و سالن سینما ایجاد و افتتاح شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.