آمریکا به شهروندان خود درباره سفر به ایران، ایتالیا و مغولستان هشدار داد

وزارت خارجه آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا، به شهروندان خود درباره سفر به ایران، ایتالیا و مغولستان هشدار داد.

آمریکا به شهروندان خود درباره سفر به ایران، ایتالیا و مغولستان هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا به شهروندان خود درباره سفر به ایرن، ایتالیا و مغولستان هشدار داده است.

در این بیانیه به شهروندان آمریکایی که مقصد سفر آن‌ها ایران و ایتالیاست هشدار داده شده که جوانب احتیاط را بیشتر رعایت کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود گفته که این هشدار در راستای تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر شده است.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعا‌های بی‌اساس، درباره سفر به ایران هشدار داده بود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود درباره مغولستان نیز از شهروندان آمریکایی خواسته تا به دلیل «محدودیت‌های سفر و حمل‌ونقل» در واکنش به شیوع ویروس کرونا در این کشور که در همسایگی چین واقع شده، در سفر‌های خود تجدید نظر کنند.

بیشتر بخوانید:

شامگاه سه‌شنبه نیز «لاندن برید»، شهردار سانفرانسیسکو آمریکا با وجود اینکه هنوز ابتلای هیچ فردی در این شهر به کرونا تایید نشده است در بیانیه‌ای به دلیل نگرانی از احتمال شیوع ویروس کرونا در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

شهردار سانفرانسیسکو اعلام کرد: «صحنه جهانی به خاطر ویروس کرونا به سرعت در حال تغییر است و لازم است ما آمادگی خودمان را بالا ببریم. شاهد آن هستیم که این ویروس هر روز به بخش‌های تازه‌ای از دنیا گسترش پیدا می‌کند و ما داریم گام‌های لازم را برای محافظت از سانفرانسیسکو در برابر آسیب انجام می‌دهیم.»

ایتالیا در حال حاضر بیشترین شمار تلفات و افراد مبتلا به ویروس کرونا را در میان کشور‌های اروپایی دارد و مقامات این کشور اقدام به قرنطینه چند شهر کرده‌اند.

ویروس کرونا که از اواخر سال ۲۰۱۹ شیوع آن از چین آغاز شده، تاکنون جان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را گرفته و حدود ۸۰ هزار نفر دیگر نیز در چندین کشور به آن مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار