الفیاض: نخست‌وزیر جانشین ابومهدی المهندس را مشخص می‌کند

رئیس الحشد الشعبی اعلام کرد انتخاب قطعی جانشین ابومهدی المهندس برای معاونت نیروهای بسیج مردمی عراق با نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق است.

فالح الفیاض، رئیس نیروهای بسیج مردمی عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون عراق، فالح الفیاض، رئیس نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) گفت انتخاب قطعی جانشین شهید ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی منوط به موافقت نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق است و هنوز مشخص نشده است.

فالح الفیاض در گفت‌وگو با تلویزیون عراق گفت تاکنون حکمی از سوی نخست‌وزیر درباره انتصاب عبدالعزیز المحمداوی به عنوان جانشین المهندس صادر نشده است و اصلا هیچ شورای مشورتی در داخل سازمان الحشد الشعبی وجود ندارد بلکه یک چارچوب‌های قانونی مطابق با قانون اساسی برای چنین مسائلی وجود دارد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی این سازمان را نهادی نظامی تحت امر فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق خواند که با نظر گروه‌ها و احزاب قابل مدیریت نیست. این رویکرد دولت و سفارش مرجعیت دینی است.


بیشتر بخوانید:


الفیاض گفت: «بر اساس ساختاری که در زمان حیات شهید ابومهدی المهندس تصویب شد، دیگر سمت نائب رئیس سازمان وجود ندارد بلکه سمت رئیس ستاد جایگزین آن شده است. حکمی از سوی دفتر نخست‌وزیر که از طریق آن رئیس ستاد سازمان الحشد الشعبی منصوب می‌شود هنوز صادر نشده است.»

رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: «انتصاب هر شخصیتی برای یک منصب عالی رتبه در سازمان بر عهده فرمانده کل نیرو‌های مسلح و به پیشنهاد رئیس سازمان الحشد است.»

الفیاض با اشاره به تلاش الحشد الشعبی برای تقویت عملکرد خود مطابق با ساختار جدید این سازمان گفت: «به زودی شاهد جهشی بی‌نظیر در عملکرد این سازمان خواهیم بود.»

او درباره مصوبه اخراج نظامیان بیگانه از عراق گفت: «آمریکایی‌ها تاکنون هیچ گفت‌وگوی مستقیم با ما درباره خارج کردن نیروهایشان از عراق نداشتند، اما خروج نظامیان بیگانه تصمیمی است که از سوی سوی عالی‌رتبه‌ترین قوه قانون‌گذار در کشور صادر شده است و باید عملی شود.»

الفیاض درباره حملات علیه مقر‌های الحشد الشعبی در مقطع اخیر گفت: «اسرائیل در این حملات دست داشته است و آمریکایی‌ها ما را از این قضیه مطلع کردند. حملات آمریکا و اسرائیل علیه الحشد آغاز بحرانی شدن رابطه با ائتلاف بین المللی بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار