‍ مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:

کوتاهی در ساماندهی رودخانه‌ها از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست

‍ مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: غفلت و کوتاهی در ساماندهی رودخانه‌های استان از جانب دستگاه‌های متولی، به هیچ عنوان پذیرفته و قابل توجیه نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،​ قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در حاشیه بازدید دوره‌ای از رودخانه‌های استان گفت: غفلت و کوتاهی در ساماندهی رودخانه‌های استان از جانب دستگاه‌های متولی، به هیچ عنوان پذیرفته و قابل توجیه نیست و با متخلفان برخورد می‌شود.

مهدیخانی افزود: تجربه سیل فروردین ماه، اهمیت بالای اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از سیلاب را بیش از پیش آشکار کرد به طوری که با اقدامات سریع و انجام عملیات لایروبی، بازسازی مسیر‌ها وکانال‌ها و نیز ایجاد مسیر‌های انحرافی، تاحد بسیار زیادی از بروز سیلاب و رخداد فاجعه در استان جلوگیری شد.

مهدیخانی ادامه داد: وضعیت لایروبی رودخانه‌های استان نسبتا مناسب است، ولی مساله قابل طرح و مشکل ساز، مسدود بودن مسیر بعضی رودخانه هاست، به طوری که گا‌ها انتهای رودخانه بوسیله جاده، دیوار و ساختمان مسدود شده که این موضوع می‌تواند در صورت بارندگی شدید و ایجاد سیلاب، خسارات زیادی را به بار آورد.

مهدیخانی تاکید کرد؛ شرکت آب منطقه‌ای متولی اصلی لایروبی و پاکسازی مسیر رودخانه هاست که باید باز گشایی مسیر رودخانه‌ها را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار