توزیع بیش از ۱۱ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: در سال زراعی جاری ۱۱ هزار و ۷۸۰ تن انواع کود شیمیایی در میان بهره برداران و کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

کود شیمیاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: ۱۰ هزار تن کود اوره، ۱۴۰۰ تن فسفاته و ۳۸۰ تن پتاس از سوی مراکز مجاز توزیع کننده نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان شهرستان اسلام آبادغرب تحویل داده شده است.

او با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد سهمیه کود شهرستان جذب شده و در بین کشاورزان منطقه توزیع شده، ادامه داد: در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال، فرآیند تامین کود‌های کشاورزی با جدیت در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ تامین کود موردنیاز کشاورزان هیچ مشکلی نداشته و تا پایان سال نیز ۲۰ درصد باقی مانده جذب خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به درخواست شهرستان‌های دیگر در جذب سهمیه خود از شرکت پتروشیمی استان و به دلیل فرارسیدن زمان کشت محصولات بهاره و کودپاشی محصولات پاییزه جذب سهمیه‌ها با روند کندی در حال انجام است.

او یادآور شد: امسال اتفاقات ویژه‌ای رخ داده که تامین نهاده‌های کشاورزی را حساس‌تر کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب افزود: نظارت بر توزیع کود‌های شیمیایی و نهاده‌ها در ۹ مرکز توزیع نهاده‌های کشاورزی شهرستان با جدیت توسط کارشناسان اداره تولیدات گیاهی و مسوولین مراکز به طور مستمر و مداوم انجام می‌شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار