رسیدگی به ۲۱۷ تخلف شرکت‌های حمل و نقل در استان اردبیل

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی و ۲۱۷ رای صادر شده است.

رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: از ابتدای امسال به ۲۱۷ تخلف مطرح شده در حوزه‌های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا رسیدگی و ۲۱۷ رای نیز صادر شده است.

او با بیان اینکه از این میزان رای ۱۲۳ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۴۷ رای نیز متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است تصریح کرد: عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر، دلالی و جارچی گری، توقف در میادین، نداشتن تجهیزات ایمنی و اضافه تناژ از عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون‌ها است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با قدردانی از فعالیت‌های شبانه روزی تلاشگران عرصه حمل و نقل استان افزود: در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو نماید.

شیرین زاده بیان کرد: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸، رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل جاده‌ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و همچنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و با توجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می‌شود.

او برخورد قانونی و قاطع با متخلفان را یادآور شد و از مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی سریع به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.