مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان:

۸۵ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری‌شد

محمدباقر منوچهری در رابطه با آمار خرید گندم از بهره‌برداران استان سمنان طی سال جاری گفت: ۸۵ هزار و ۲۳۹ تن گندم در استان خریداری‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدباقر منوچهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به اینکه شهرستان‌های میامی، شاهرود عمده تولیدکنندگان گندم استان سمنان محسوب می‌شوند، گفت: در سال جاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی ۸۵ هزار و ۲۳۹ تن گندم از بهره‌برداران خریداری کرده است.

او از استقرار ۳۲ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان‌های استان سمنان طی سال ۹۸ خبر داد و افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی در سال جاری همچنین ۱۳۰ نماینده خرید را در سراسر استان به کار گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان همچنین از خرید ۷۳۱ تن کلزا از کشاورزان استان خبر داد و گفت: در سال جاری همچنین ۵۰۰ تن دانه روغنی آفتابگردان از بهره‌برداران عمدتاً شهرستان میامی خریداری‌شده است.

منوچهری بابیان اینکه ۴۵ هزار و ۲۰۱ تن آرد در سال جاری بین نانوایی‌های دولتی و ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن آرد بین نانوایی‌های آزاد پز استان سمنان توزیع‌شده است، بیان داشت: ۹ هزار و ۴۰۷ تن شکر موردنیاز استان نیز از طریق این اداره کل تأمین شده است.

او از تأمین و توزیع ۳۲۶ تن برنج هندی طی سال ۹۸ در سطح استان نیز خبر داد و بیان داشت: واردات گندم استان سمنان از خوزستان و گلستان در سال جاری ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن و واردات برنج هندی از بنادر جنوبی کشور دو هزار و ۷۰۴ تن بوده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار