جزئیات جدیدترین اقدامات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان آخرین اقدامات و تصمیم گیری های این ستاد را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، سعید ناجی، رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان آخرین اقدامات و تصمیم گیری های این ستاد را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.

ناجی با اشاره به اینکه از مردم و شهروندان هرمزگان تقاضا داریم تا به شایعات پیرامون این بیماری خصوصا شایعات فضای مجازی توجه ای نکنند، افزود: از هموطنان عزیز که همه ساله در این موقع از سال به هرمزگان سفر می کردند، تقاضا داریم که امسال با توجه به شرایط خاصی که بر کشور حاکم شده، از سفر به هرمزگان پرهیز کنند.

او با اشاره به اینکه کنترل مبادی ورودی و خروجی استان توسط دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: فرودگاه ها، بنادر و مبادی جاده ای با استفاده از نیروهای متخصص دانشگاه علوم پزشکی و همکاری دستگاه ها و سازمان های متولی مدیریت و کنترل می شود.

ناجی با اشاره به تشکیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: این ستاد به منظور هماهنگی لازم دستگاه ها در پیشگیری و اطلاع رسانی دقیق به مردم تشکیل شده است.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: در این جلسات مصوب شد که از تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی استان به منظور پیشگیری و اعلام هشدارها و توصیه های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده شود.

سعید ناجی گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که دانشگاه علوم پزشکی استان توانسته عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشد.

ناجی با اشاره به تنظیم ساعات کار دستگاه های اجرایی، افزود: در خصوص میزان حضور افراد و کم کردن مراودات و ارتباطات حضوری بین دستگاها و مردم تمهیدات لازم از سوی استاندار اتخاذ شده که باید رعایت شود تا افراد کمتر در معرض شیوع این بیماری قرار گیرند.

او گفت: تنها حوزه ای که می تواند در خصوص کرونا ویروس تخصصی اطلاع رسانی کند دانشگاه علوم پزشکی استان است و هیچ مرجع دیگری حق اظهار نظر و ورود در این مقوله را ندارد.

ناجی افزود: مردم به توصیه ها، آمار و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به عنوان تنها دستگاه مرجع توجه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز خلیج فارس نقش موثری در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص کرونا ویروس دارد، گفت: از امروز نیز مقرر شده که صداوسیما آخرین وضعیت، اقدامات و اخبار این بیماری در استان را از زبان دانشگاه علوم پزشکی به سمع و نظر مردم برساند تا مردم در خلا خبری و اطلاع رسانی قرار نگیرند.

ناجی با اشاره به ممنوعیت برگزاری تجمعات و گردهمایی در استان تا اطلاع ثانوی، تاکید کرد: برگزاری تجمعات و گردهمایی ها تا اطلاع ثانوی در استان ممنوع است و دستگاه های اجرایی موظف هستند از این توصیه و دستور تبعیت کنند.

او افزود: هماهنگی های لازم با سازمان تبلیغات اسلامی استان در خصوص لغو مراسم اعتکاف صورت گرفته است.

سعید ناجی گفت: همچنین برنامه های ورزشی استان به دلیل حفظ سلامت مردم لغو شده است.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، با بیان اینکه حمل و نقل و تردد های دریایی، ریلی، هوایی و جاده ای استان تحت کنترل و مراقبت از سوی متولیان امر است،افزود: با استفاده از امکانات مورد نیاز ورودی‌های استان به شکل کلی مدیریت می شود تا ورود کرونا ویروس به استان تحت کنترل قرار گیرد.

او با بیان اینکه محدودیت در سفر ها از دیگر مصوبات این ستاد است، گفت: از هموطنان عزیز خواسته شده که سفرهای خود را مدیریت کنند و امسال با توجه به شرایطی که وجود دارد استان هرمزگان را از برنامه سفر خود حذف کنند تا بتوان سلامت تمامی مردم استان و هموطنان عزیز را حفظ و حراست کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.