نخستین دوره تربیت‌مربی روان خوانی قرآن‌کریم در زاهدان برگزار شد

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: نخستین دوره تربیت‌مربی روخوانی و روان خوانی قرآن‌کریم استان با حضور ۳۰ نفر از مربیان این رشته در زاهدان برگزار شد.

نخستین دوره تربیت‌مربی روان خوانی قرآن‌کریم در زاهدان برگزار شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مرتضی کوچکی رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان برگزاری دوره‌های تربیت مربی را مهمترین رکن آموزش حفظ قرآن کریم دانست و اظهار داشت: این دوره آموزشی سوم تا هشتم اسفند با حضور اساتید برجسته کشوری در زاهدان برگزار شد.

او افزود: متقاضیان شرکت کننده در این دوره بعد از قبولی در آزمون توانستند گواهی معتبر از سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت کنند.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این نهاد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از همه علاقمندان قرآنی که توانایی آموزش به نوجوانان و جوانان را دارند دعوت به همکاری کرده است.

وی آموزش، تبلیغ و ترویج را سه حوزه فعالیت اداره‌کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان در حوزه قرآن ذکر کرد.

 سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می آید به طوریکه علاقه‌مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.

تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار