تعطیلی بازار استان کهگیلویه و بویراحمد باهدف پیشگیری از کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حرکت فرهنگی کسبه بازار استان و تعطیلی صنف خود در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

تعطیلی بازار استان کهگیلویه و بویراحمد باهدف پیشگیری از کرونابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دومین نشست کمیته اقتصادی مبارزه با کرونا گفت: مقرر شد کلیه صنوف بزازی، پوشاک، کیف و کفش، خدمات موبایلی، بنگاه‌های خودرو، کارواش ها، تزئینات اتومبیل، پاساژها، کافی شاپ ها، رستوران‌های بین راهی، فست فودها، کبابی، آبمیوه بستنی، کله و پاچه، آش فروشی‌ها و قنادان (صرفا قسمت تولید) تعطیل شود.

اودر بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: پانسیون‌های مطالعاتی، باشگاه‌های ورزشی و باشگاه‌های بیلیارد در سراسر استان تعطیل خواهند شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کلیه واحد‌های مرغ فروشی از تکه و خورد کردن مرغ‌های بسته بندی شده خودداری کنند، عنوان کرد: شهرداری‌های ۱۸ گانه استان موظف به جمع آوری دستفروشان و دوره گرد‌های گیاهان کوهی در مرکز شهر و اداره کل منابع طبیعی موظف به جمع کردن و برخورد قانونی با اینگونه افراد در خارج از محدوده شهری هستند.

صمیمی دوست تصریح کرد: شهرداری‌ها با وانت بار‌هایی که به فروش آجیل، خشکبار و سایر شیرینی جات می‌پردازند به صورت قانونی برخورد کند.

او اضافه کرد: اتاق‌های اصناف شهرستان‌های ۸ گانه استان موظف به اجرای مصوبات این نشست تا ۴۸ ساعت آینده هستند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کلیه کارخانجات تولیدی موظف به تامین دستگاه تب سنج،   ایجاد حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی کارخانجات، ضدعفونی کامیون‌ها و رعایت مسائل بهداشتی از سوی رانندگان واحد تولیدی مربوطه هستند.

صمیمی دوست تاکید کرد: کلیه نیرو‌های نظامی و انتظامی و سایر دستگاه‌های عضو این کمیته موظف به همکاری با اتاق اصناف شهرستان‌ها  و دبیرخانه کمیته (سازمان صمت استان) خواهند بود.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فریضه‌های دینی برپایی نماز‌های جمعه و جماعات بود که اکنون به خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس تعطیل شده اند، گفت: انتظار می‌رود مردم از برپایی هرگونه جشن عروسی و حضور در مکان‌های پرتردد خودداری کرده و با جان خود و دیگر شهروندان بازی نکنند.
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
کجا تعطیل کردن، هنوز بازه کل بازار