پلیس البرز به رکورد سارقان خودرو پایان داد

فرمانده انتظامی البرز گفت: سارقان خودرو و لوازم خودرو با اعتراف به ۵۶۰ فقره سرقت در شهرستان فردیس دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز گفت: در پی افزایش سرقت خودرو و لوازم داخل آن در سطح شهرستان "فردیس" رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خودشان متوجه شدند، سارقان در گروه‌های ۲ نفره ابتدا خودرو‌های مدل پایین فاقد لوازم بازدارنده را شناسایی می‌کنند و پس از سرقت خودرو، لوازم آن را جدا کرده و در اطراف شهر رها می‌کنند.

سردار محمدیان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان فردیس با تلاش‌های شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی گسترده در نهایت موفق به شناسایی ۲ نفر از سارقان شدند که با بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد، نامبردگان از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار هستند.

او افزود: در ادامه ماموران با تعقیب و مراقبت چندین روزه سارقان، در نهایت در فرصتی مناسب سارقان را در یک عملیات غافلگیرانه سوار بر ۲ خودرو سرقتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی البرز در ادامه گفت: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان، سارقان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، لب به اعتراف گشوده و به ۶۰ فقره سرقت خودرو و ۵۰۰ فقره سرقت لوازم خودرو اقرار کردند.

او با بیان این که ارزش اموال سرقت شده توسط اعضای این باند را کارشناسان ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: تحقیقات برای شناسایی مال باختگان و یافتن زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.

سردار محمدیان در پایان گفت: شهروندان برای پیشگیری از سرقت اموالشان به توصیه‌های پلیس در انجام اقدامات بازدارنده توجه کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.