دبیر کمیته پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ قم عنوان کرد؛

توزیع اقلام بهداشتی در آسایشگاه‌های سالمندان قم

کریمی اصل گفت:ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده در آسایشگاه‌های سالمندان و معلولین قم توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،هادی کریمی اصل کارشناس مسئول و دبیر کمیته پیشگیری و کنترل بیماری کووید۱۹ بهزیستی استان قم امروز، در جمع کارکنان بهزیستی قم، گفت: علی رغم شیوع ویروس خطرناک کرونا در قم، همکاران خدوم اداره کل بهزیستی استان قم و مراکز تابعه با جدیت تمام به ارائه خدمات خود مشغول است.

او افزود: از چند روز قبل اقدامات لازم اعم از برگزاری جلسات آموزشی، توزیع بروشور‌های اطلاع‌رسانی، ارسال دستورالعمل‌های خاص پیشگیری از این بیماری در مهد‌های کودک، مراکز شبه خانواده، آسایشگاه‌های معلولین و سالمندان و مراکز اقامتی درمان معتادین، تهیه ملزومات بهداشتی اعم از ماسک، ژل ضدعفونی، مایع پاک‌کننده و ... و توزیع بین مراکز و الزام مراکز غیر دولتی به تهیه اقلام مذکور با توجه به واریز هزینه خاص پیشگیری از کرونا به حساب این مراکز و... انجام شده است.

کریمی اصل بیان کرد: مراکز روزانه و مهد‌های کودک نیز براساس مصوبات استانی و دستورالعمل ابلاغی کشوری تعطیل شد و جلسات حضوری را عمدتا لغو و یا به حداقل رسانده‌ایم، باعنایت به ضرورت کاهش حداکثری تردد‌های غیرضروری سعی کرده‌ایم کلیه امور مددجوئی را به صورت تلفنی پاسخگو باشیم.

او ادامه داد: در اماکن اداری هم از تردد ارباب رجوع بکاهیم و در ورودی ساختمان‌ها امور جاری اداری با سرعت و بدون تردد ارباب رجوع در محوطه‌ها انجام پذیرد، همچنین براساس ابلاغ رئیس محترم کمیته پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر بهزیستی کشور و نیز مصوبات کارگروه سلامت استان کلیه ملاقات‌ها و مرخصی مقیمان مراکز در راستای پیشگیری و کنترل بیماری لغو وممنوع شده است.

کریمی اصل با اشاره به هشدار‌های بهداشتی مربوطه، گفت: از کلیه همکاران، مراکز دولتی و غیردولتی و موسسات تحت نظارت درخواست می‌کنیم در مبارزه با این بیماری اصل و اولویت اقدامات پیشگیری و رعایت دقیق آموزه‌های بهداشتی و گندزدایی محیط را مدنظر داشته باشند تا همه با هم بتوانیم بیماری کووید ۱۹ را شکست دهیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار