رسوایی اخلاقی مجری سابق بی‌بی‌سی او را برای ۱۸ ماه روانه زندان کرد

یکی از مجریان رادیو بی‌بی‌سی به جرم فساد اخلاقی و داشتن حدود ۵۰۰ تصویر غیراخلاقی از کودکان به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

۱۸ ماه حبس برای مجری سابق شبکه بی‌بی‌سی به جرم رسوایی اخلاقیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، «مایکل ویلیس» مجری پیشین رادیو یک بی‌بی‌سی به دلیل رسوایی اخلاقی و داشتن تصاویر غیراخلاقی از کودکان به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

پلیس در شهر پلیموث در قایق بادبانی ویلیس ۷۴ ساله که پیشتر نامزد پارلمان انگلیس نیز بود بیش از ۵۰۰ تصویر از آزار جنسی کودکان را یافت و او را دستگیر کرد. ویلیس با نام حرفه‌ای «استیو مریکه» در دهه ۱۹۷۰ در «رادیو یک بی‌بی‌سی» کار می‌کرد. قاضی دادگاه پلیموث او را به ۱۸ ماه حبس محکوم کرد و این دومین محکومیت او به دلیل داشتن تصاویر غیراخلاقی از کودکان است.

ویلیس پیشتر در سال ۲۰۱۵ در دادگاه «لستر کراون» به حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از آن به پلیموث منتقل شد و در قایق بادبانی‌اش زندگی‌ خود را ادامه داد. در آن سال جرم‌ او ۹ مورد دانلود تصاویر و ویدئو‌های غیراخلاقی از کودکان بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ بوده است.

در دادگاه «پلیموث کراون»، ویلیس داشتن ۲۳۸ تصویر از کودکانی که مورد آزار جنسی از سوی بزرگسالان قرار گرفته بودند را در رایانه‌اش منکر شد. او همچنین نپذیرفت که ۲۲۶ تصویر دیگر از آزار کودکان در اختیار داشته است. با این حال اعتراف کرده است که از نرم‌افزار‌های به اشتراک گذاری فایل برای یافتن تصاویری از این دست استفاده می‌کرده است.

این مجری بی‌بی‌سی در حالی در سال ۲۰۱۰ برای پارلمان انگلیس از سوی حزب لیبرال دموکرات کاندید شده بود که این تصاویر غیراخلاقی را در اختیار داشت.

موضوع سوء استفاده جنسی از کودکان و فساد اخلاقی افراد مشهور و صاحب منصبان در انگلیس چند سالی است که به شدت افزایش یافته است و این پرونده نیز تنها مورد از رسوایی‌های اخلاقی کارمندان بی‌بی‌سی نیست. جیمی سویل، مجری سابق بی‌بی‌سی از جمله افراد معروف انگلیسی است که متهم شدن او به بیش از ۵۰۰ مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی جنجال آفرید. در پی مرگ سویل در سال ۲۰۱۱ صد‌ها مورد اتهام سوء استفاده و تجاوز جنسی علیه او طرح شد و عملیات پلیس برای کشف زنجیره فساد جنسی پس از جیمی سویل نشان داد که این شبکه فساد در صنعت رسانه و سرگرمی انگلیس، به ویژه در بی بی سی فعال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
مگر خدا رسوایشان کند .
آخرین اخبار