تلاش ترامپ برای کم‌اهمیت جلوه دادن کرونا و پاسخ پزشک آمریکایی به ادعای وی

یک پزشک آمریکایی به ادعای دونالد ترامپ درباره ویروس کرونا و تلاش برای کوچک‌نمایی این معضل جهانی پاسخ داد.

تلاش ترامپ برای کم‌اهمیت جلوه دادن کرونا و پاسخ پزشک آمریکایی به ادعای ویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  یک پزشک آمریکایی در گفتگو با بی بی سی اعلام کرد برخلاف سخنان دونالد ترامپ که بیماری ناشی از ویروس کرونا را مشابه آنفلوانزا دانست، احتمال اینکه ویروس کرونا، در صورت شیوع گسترده در کشور، جان افراد زیادی را بگیرد، بیشتر از یک آنفلوانزای فصلی است.

ترامپ تلاش کرده است ترس از شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد و به مردم آمریکا گفته است که خطر شیوع این ویروس در آمریکا بسیار پایین است. «بنجامین وایلر» استادیار بیمارستان آموزشی ماونت ساینا در نیویورک درباره واکنش ترامپ به نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا گفت: فکر می‌کنم نخستین گام بسیار مهم این است که از پیش آماده باشیم و منابع و امکانات را برای افزایش احتمالی شیوع ویروس کرونا در آمریکا آماده کنیم. زمان آن است که قبل از شیوع ویروس، این تدابیر را اتخاذ کنیم و من دولت را تشویق می‌کنم که هم اکنون آن گام‌ها را فعالانه بردارد.

وی درباره اینکه کشوری مثل آمریکا تا چه حد برای مقابله با شیوع این ویروس آماده است، گفت: فکر می‌کنم گام‌های معدودی برای آمادگی و جلوگیری از شیوع ویروس وجود دارد. تا الان، گام اصلی که برداشته‌ایم، محدود کردن ورود موارد جدید به کشور از طریق ممنوعیت‌های مسافرتی است؛ و این کار با شیوع ویروس در کشور‌های بیشتر، بسیار دشوارتر می‌شود. اگر شاهد شیوع موارد آلودگی به این ویروس در آمریکا شدیم، باید در سطح محلی و ایالتی بسیار هشیار باشیم تا بتوانیم بیماران را شناسایی و قرنطینه کنیم تا سرعت شیوع آن را کاهش دهیم.

مجری بی بی سی گفت: همانطور که می‌دانید، رئیس جمهور در چند توئیت، رسانه‌ها را به ایجاد ترس و وحشت و نگران کردن بازار‌های بورس متهم کرده است. وی در توئیت‌های خود گزارش‌های رسانه‌ها را کاملاً رد کرده و گفته است ویروس کرونا درست مثل ویروس آنفلوانزاست. آیا او از این حرف خود منظوری دارد؟ آنفلوانزای فصلی هر سال جان افراد بسیار زیادی را می‌گیرد. اینطور نیست؟

وایلر پاسخ داد: همینطور است. شباهت‌هایی بین این دو بیماری وجود دارد. روش انتقال این ویروس بیشتر از طریق ذرات ناشی از سرفه و عطسه افراد است؛ قطراتی که می‌تواند دست افراد و سطوح را آلوده کند؛ بنابراین روش آلودگی به این دو ویروس بسیار مشابه است؛ بنابراین شیوع آن در میان افراد هم بسیار مشابه است. تفاوت اصلی که ما هنوز پاسخ آن را نمی‌دانیم، شمار دقیق تلفات ناشی از ویروس کرونا است؛ بنابراین در مورد آنفلوانزا، اگر به شمار افراد مبتلا و افرادی که بر اثر این بیماری می‌میرند نگاه کنید، می‌بینید که آنفلوانزا از هزار نفر، یک نفر -یک دهم درصد- را می‌کشد. در حالی که ارزیابی درباره شمار تلفات ویروس کرونا ده برابر این است؛ بنابراین احتمال اینکه در صورت شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، افراد زیادی بر اثر آن بمیرند، بیشتر از یک آنفلوانزای فصلی است. به علاوه باید بگویم بر خلاف آنفلوانزا، ما برای ویروس کرونا واکسن نداریم، بنابراین واکسنی هم برای حفاظت از افراد وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: برای ترامپ فقط سیاست مهم است نه کرونا


ترامپ پیش از این گفته بود «ریسک کرونا برای مردم آمریکا بسیار اندک است. برای مقابله و مهار کردن این بیماری در صورت شیوع آن، البته اگر شیوع پیدا کند، آمادگی داریم.»

این در حالی است که روز گذشته مقامات وزارت بهداشت آمریکا از ابتلای ۶۰ نفر به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار