شرایط در خوزستان عادی است/ آماده باش دستگاه اجرایی برای مقابله با سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در حال حاضر شرایط در استان عادی است و دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیل در آماده باش کامل قرار دارند.

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت:باتوجه به اخطاریه‌های هواشناسی کشور و استان مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی قوی در نقاط مختلف استان و بالادست سد‌های خوزستان، تهمیدات لازم برای مقابله با سیلاب و وقوع حوادث احتمالی اندیشیده شده است.

او افزود: در حال حاضر شرایط در استان عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد، ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با هرگونه حادثه آماده هستند.

طی روز‌های گذشته فعالیت سامانه بارشی در بالادست سد‌های کرخه، دز و کارون سبب افزایش دبی این سد‌ها و در نتیجه افزایش خروجی آب شده است.

داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان روز گذشته با اشاره به افزایش چشمگیر ورودی آب به سد‌های استان، گفت: بیش از نیم میلیارد مترمکعب سیلاب از حوضچه‌های بالادست خوزستان وارد سد‌های این استان شده، اما حجم کافی در مخازن سد‌ها برای مهار این سیلاب‌ها وجود دارد.

تا دیروز، حداکثر دبی ساعتی ورودی به سد دز ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه، در سد کرخه ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه، در سد کارون ۴، یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه و در سد مارون ۱۱۲ مترمکعب در ثانیه اعلام شد.

به گفته سعید رئوفی نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز شرایط این سد را نرمال و حجم آب ورودی به این دریاچه  از ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه به ۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

او با بیان اینکه این حجم آب ورودی گاهی به ۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه هم رسیده، اظهار داشت: همه تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط در سد دز انجام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.