در هلدینگ‌های دارویی شستا صورت می‌گیرد؛

تولید روزانه بیش از ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، شرکت‌های دارویی شستا توانستند روزانه هزاران لیتر مواد ضدعفونی‌کننده تولید کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، در نامه‌ای به محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در جهت تولید محلول‌های ضدعفونی در هلدینگ‌های دارویی را اعلام کرد.

در نامه رضوانی‌فر به شریعتمداری آمده است: "نظر به تاکیدات ویژه حضرت عالی و با توجه به اخبار اپیدمی بیماری ویروس کرونا، هلدینگ دارویی تامین از اوایل بهمن‌ماه ستادی برای آمادگی مقابله احتمالی با این بیماری سازماندهی کرد و در جلسات مکرر این ستاد، تدابیری برای تامین دارو و ملزومات اندیشیده است".

طبق گزارشی که مدیرعامل شستا به وزیر کار ارائه کرده؛ از جمله این ملزومات، محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح است که بر اساس پروتکل‌های موردتایید وزارت بهداشت ایران و سازمان جهانی بهداشت (WHO) تولید شده است.

در نتیجه پیش‌بینی شرایط ورود به بحران و نیاز فوری و اضطراری کشور به حجم بالایی از مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح بود که چند شرکت وابسته به هلدینگ دارویی شستا (تی‌پی‌کو) توانستند اقدامات پیش‌بینی‌شده را به‌ سرعت و طی هفته جاری همزمان با اپیدمی کرونا عملیاتی و اجرایی کنند و این محصولات را به مرحله تولید و توزیع برسانند.

در این‌ باره، نامه مدیرعامل شستا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی از آن است که: "با همت شبانه‌روزی چهار شرکت تابعه هلدینگ دارویی تامین، ظرف یک هفته اخیر این مهم عملیاتی شده و تاکنون و در فاز نخست، چندهزار لیتر ضدعفونی‌کننده سطوح و دست برای مصرف کارخانه‌های داروسازی و پرسنل گروه، تولید و توزیع شده است و از هفته آتی، با اخذ مجوز‌ها و تامین مواد و اقلام بسته‌بندی، ظرفیت تولید قابل‌توجهی وجود خواهد داشت که می‌تواند جوابگوی بخش عمده‌ای از نیاز‌های کشور باشد".

طبق آماری که در این نامه ارائه شده، شرکت "رهاورد تامین" ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰۰لیتر ضدعفونی‌کننده (پایه الکل) در بسته‌های ۶۰ و ۲۵۰سی‌سی و یک، چهار و ۲۰لیتری را دارد. "زاگرس فارمد پارس" همین محصول را می‌تواند روزانه ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰لیتر (بسته به حجم ظرف) در بسته‌های ۱۰۰سی‌سی و یک لیتری تولید کند. "شیمی دارویی داروپخش" سومین شرکت هلدینگ دارویی تامین است که روزانه ۶۰۰۰لیتر ضدعفونی‌کننده (پایه الکل) را به شکل لیتری تولید خواهد کرد؛ و شرکت چهارم هم، "کلر پارس" است که ضدعفونی‌کننده را از نوع "پایه آب اکسیژنه" روزانه ۵۰۰۰لیتر و در بسته‌بندی حجیم تولید خواهد کرد.

بدین‌ترتیب، این چهار شرکت از هفته آینده مجموعا تا ۲۱ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده را برای بسته‌بندی و توزیع در اختیار کارخانجات داروسازی و مواد بهداشتی قرار خواهند داد که این امر می‌تواند بخش مهمی از نگرانی‌ها درباره کمبود این مواد در بازار مصرف یا سوءاستفاده‌های احتمالی از نیاز‌های ضروری مردم را برطرف سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
كافي نيست قرارگاه بايد اجازه بده بصورت ضربتي همين فردا ميليونها تن وارد كنيم
آخرین اخبار