قطار‌های ورودی راه آهن جنوب ضدعفونی می‌شوند/انجام شبانه روزی غربالگری مسافران

مدیرکل راه آهن جنوب از ضدعفونی مستمر و شبانه روزی تمامی قطار‌های ورودی به این ایستگاه راه آهن با هدف پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به انجام غربالگری تمام مسافران بعد از خروج از قطار‌های ورودی، گفت: علاوه بر این به‌صورت شبانه روزی همه قطار‌های وارده به ایستگاه اهواز، ضد عفونی می‌شوند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، راه آهن نیز همانند دیگر دستگاه‌های اجرایی مجموعه اقداماتی را در رابطه به حمل و نقل مسافری در دستور کار خود قرار داده است.

درویش زاده با اشاره به اینکه انجام این اقدامات در جهت اجرایی کردن دستورالعمل‌های صادره از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: همزمان طی هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و نیز مرکز بهداشت غرب اهواز صورت گرفته، راهکار‌های پیشگیرانه در ایستگاه‌ها و قطار‌های مسافربری ابلاغ شده است.

او تصریح کرد: مهم‌ترین این راهکار و دستورالعمل‌ها، رعایت موارد بهداشت فردی، گندزدایی سالن‌های مسافری و همچنین واگن‌های حمل مسافر است.

مدیرکل راه آهن جنوب با تاکید بر تشدید اصول بهداشتی از سوی راه آهن بعد از شیوع بیماری کرونا در کشور، بیان داشت: به‌منظور پیشگیری از سرایت این ویروس در بین دیگر شهروندان، کار غربالگری همه مسافرانی که از طریق قطار وارد ایستگاه راه آهن می‌شود به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: این اقدام با حضور نیرو‌های شبکه بهداشت صورت می‌گیرد و خوشبختانه همکاری قابل قبولی از سوی مسافران را شاهد هستیم.

او با بیان اینکه کار غربالگری مسافران ورودی به ایستگاه اهواز از ۳ روز پیش آغاز شده است، اذعان داشت: این اقدام در طول ساعات شبانه روز انجام می‌شود و هر مسافری که از طریق قطار وارد این ایستگاه شود در زمان خروج از سوی نیرو‌های شبکه بهداشت مورد ارزیابی و غربالگری قرار می‌گیرند.

عبدالکریم درویش زاده تصریح کرد: زمینه‌های لازم برای انتقال مسافران مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی فراهم شده و از این نظر در سطح بالایی از آمادگی قرار داریم.

او با بیان اینکه کار گندزدایی سالن‌های مسافربری هر ۲ ساعت یکبار در حال انجام است، اظهار داشت: به منظور ادامه اقدامات پیشگیرانه، واگن‌های مسافربری به محض ورود و خروج در چند نوبت از سوی عوامل آموزش دیده راه آهن، ضد عفونی می‌شوند.

درویش زاده بیان کرد: برای اجرایی شدن دستورالعمل‌های بهداشتی، از دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خواسته شده در ایستگاه‌های خرمشهر، ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) اقدامات مشابهی را انجام دهند.

او با اشاره به اینکه آموزش اصول پیشگیری از این شیوع هرچه بیشتر این ویروس از طریق ابزار‌های مختلف اطلاع رسانی در سطح ایستگاه‌های قطار در حال انجام است، گفت: علاوه بر این نیز تمام اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه راه آهن جنوب از سوی دادستانی مرکز استان مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد که این امر نشان دهنده توجه به سلامت جامعه است.

بر اساس آخرین آمار ۶ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲نفر از آن‌ها فوت شده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.