سازمان ملل خواستار توقف پیش داوری‌ها درباره شیوع کرونا شد

رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل خواستار همبستگی جامعه جهانی با مردم آسیای شرقی در خصوص تبعیض‌های ناشی از شیوع کرونا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میچل باچله، رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل امروز پنج شنبه از جامعه جهانی خواست تا با مردم آسیای شرقی که در معرض تبعیض ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند، همبستگی نشان دهند.

این مقام سازمان ملل در ژنو اعلام کرد شیوع بیماری کرونا ویروس موجی از تبعیض و پیش داوری را علیه مردم چین و منطقه آسیای شرقی ایجاد کرده است و من از کشور‌های عضو می‌خواهم که تمام تلاش خود را برای مبارزه با این شکل یا اشکال دیگر تبعیض بکار گیرند.

نوع جدید ویروس کرونا که «کوید ۱۹» نامیده می‌شود از اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و حالا در سراسر جهان گسترش یافته و سبب شده است سازمان بهداشت جهانی شرایط اضطراری اعلام کند. در چین بیش از ۷۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که شمار قربانیان آن تا به امروز به ۲ هزار و ۷۴۴ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان این ویروس در کل جهان به بیش از ۸۲ هزار نفر رسیده است. در اوایل ماه جاری میلادی مقامات کشور‌های اروپایی از ورود این ویروس به این قاره خبر داده و مرکز آلودگی را کشور ایتالیا اعلام کردند. در ایران نیز از دو هفته پیش این ویروس شیوع یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار