تشدید جنگ رسانه‌ای پکن و واشنگتن/ چین یک مقام سفارت آمریکا را احضار کرد

وزارت خارجه چین به دلیل اظهارات منفی مایک پمپئو و تصمیم دولت ترامپ برای اعمال محدودیت شدید علیه رسانه‌های چینی، نماینده سفارت واشنگتن در پکن را احضار کرد.

تشدید جنگ رسانه‌ای پکن و واشنگتن/ چین یک مقام سفارت آمریکا را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین روز چهارشنبه یکی از مقامات سفارت آمریکا در پکن را برای نشان دادن اعتراض این کشور به اظهارات خصمانه پمپئو پس از اخراج سه خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال، احضار کرد.

بر اساس بیاینه منتشر شده از سوی وزارت خارجه چین، مسئول بخش اخبار این وزارتخانه هشدار داد که اگر آمریکا دست از آزار و محدود کردن خبرگزاری‌های چینی در این کشور برندارد، پکن اقدامات دیگری اتخاذ خواهد کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی این وزارتخانه پیش از این در نشست خبری با خبرنگاران، اتهام‌های پمپئو را رد کرد و گفت در شرایطی که مردم چین تمام تلاششان را به کار گرفته‌اند تا با گسترش ویروس کرونای جدید (کووید - ۱۹) مبارزه کنند وارد کردن چنین اتهام‌های بی پایه و اساسی از سوی وزیر خارجه آمریکا اصلا خوشایند نیست.

مایک پمپئو روز سه شنبه گفته بود اقدام دولت چین در اخراج خبرنگاران روزنامه‌ وال استریت ژورنال، از مشکلات پکن در زمینه برخورد با گسترش ویروس کرونا پرده برداشت. پمپئو ادعا کرده بود چین و دیگر کشور‌ها بهتر می‌توانند با چالش‌ها کنار بیایند اگر به روزنامه نگاران و گزارشگران خارجی و چینی آزادی بیان بدهند.

به دنبال اخراج سه خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال از چین، جنگ رسانه‌ای میان واشنگتن و پکن با تصمیم دولت ترامپ برای اعمال محدودیت شدید علیه رسانه‌های چینی آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
همواره عامل شیوع بیماری های واگیر دار دولت آمریکا در جهان بوده و هست و اینکار جنایتکارانه توسط وزارت امور خارجه پمپئو پلید این کشور طراحی و به اجرا گذاشته می شود.
جالب اینجاست که عامل ایجاد مشکلات این چنینی خودش مدعی کشور هدف خرابکاری می باشد.
لازم به یاد آوری است آقای پمپئو یک تروریست رسمی و بین المللی قابل تعقیب است.
آخرین اخبار