تشکیل ستاد فرماندهی قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در بندرماهشهر

شورای سلامت و امنیت غذایی با دستور کار تشکیل ستاد فرماندهی قرارگاه مقابله با بیماری کرونا ویروس در بندر ماهشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شورای سلامت و امنیت غذایی با دستور کار تشکیل ستاد فرماندهی قرارگاه مقابله با بیماری کرونا ویروس به ریاست بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر و با دبیری محمد شنبدی مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

شنبدی مدیر شبکه و دبیر شورای سلامت ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: این جلسه «شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان»، «کمیته بهداشتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا» با هدف آگاه سازی و پیشگیری از شیوع این ویروس در جهت حفظ سلامت جامعه و نیز رعایت نکات بهداشتی در محیط‌ها و فضا‌های اداری و آموزشی مورد بحث وبررسی شورای سلامت وامنیت غذایی است.

او افزود: توجه به امر بهداشت بخش‌های مختلف، حفظ فضای آرامش و پرهیز از ایجاد و گسترش تنش‌های روانی، توجه به امر آموزش گروه‌های آموزش سلامت، کنترل سلامت آحاد مردم در جامعه از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسئولین واعضای شورای سلامت قرار بگیرد.

سپس رییس بیمارستان معرفی گزارشی از وضعیت بیمارستان ارائه نمود.

فرماندار ماهشهر گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در برابر سلامت مردم بخصوص موضوع ویروس کرونای جدید مسئولیت دارند و این دستگاه‌ها وظیفه دارند تا نسبت به اجرای مصوبات مرتبط با موضوعات مطرح شده اقدام نموده و پیشنهادات اجرایی خویش را برای حل مشکلات شورای سلامت وامنیت غذایی در جلسات بیان کرده وهمچنین راهکار ارائه نمایند.

بیرانوند بیان داشت: در پایان جلسه شورای سلامت وامنیت غذایی مقرر شد علاوه بر تشکیل ستاد فرماندهی قرارگاه مقابله با کرونا، کمیته‌های آموزش و اطلاع رسانی، بهداشت، مالی و مراقبت‌های بیماران و افراد مشکوک نیز تشکیل گردد و به دستور فرماندار مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان سخنگوی ستاد فرماندهی انتخاب شدند.

همچنین مقرر شد جلسات قرارگاه به صورت هفتگی و کمیته‌ها بر حسب تشخیص دبیر ستاد (مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان) تشکیل گردد. در ادامه راهکار‌ها و مصوباتی توسط اعضاء حاضر در جلسه به منظور پیشگیری ومبارزه با کرونا ویروس وهمچنین ارتقاء و آگاهی سطح بهداشت و سلامت ونداشتن استرس وترس، ایجاد امنیت غذایی شهرستان مطرح و به تصویب رسید که جهت اجرا به ادارات ودستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌گردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.